HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.07.20. 05:40 Kohári Pisti

Ha a hegy nem megy Mohamedhez...

Címkék: kép soma komondor mangalica mudi kőröstetétlen pengyomhegy árpád halom

Nagy örömünkre kaptunk Somáéktól egy nagyon kedves élménybeszámolót a korábban említett pengyomhegyi látogatásukról.Lehet,meglepő lesz,de olyan képeket teszek be,amik nekem jelentenek élményt,nem annyira Somáéknak...Történt ugyanis,hogy Soma felfedezett nálunk egy "ebeledel" aprító nagyanyai élőörökséget bárd formájában,de nem éppen gondozott,szemrevaló állapotban és Soma nem bírt magával:hobbiból egy délután helyre pofozta.Ezúton is köszönöm,mind a bárdot,mind a kedves sorokat!Természetesen,sok szeretettel várunk Titeket máskor is!

 

Mi és a Pengyomhegy

Mit is jelentett nekünk Pengyomhegy? Kezdjük az elején. Mivel Timi és Gabi (feleségeink) a Bartók Béla Kamarakórusban énekelnek, így tudtam arról, hogy Kőröstetétlenen vettek házat. Akkoriban ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, nem gondoltam arra, hogy mi valaha is kimegyünk oda.

 

 

 

 

Idén tavasszal csináltam a kórusnak egy weboldalt, aminek a vendégkönyvébe Pisti írt pár kedves sort. De az igazán érdekes az avatarja (név melletti kis kép) volt! Azon ugyanis kisfiuk Kartal volt látható egy hatalmas komondor, Gönci mellett. Engem rögvest megfogott a kép, mivel nagy kutyabolond vagyok. Említettem, hogy csinálom a kórus honlapját, így szerkesztőként módom van megnézni a behívó oldalak statisztikáját. Na, itt találkoztam először a Pengyomhegyi blog linkjével. Fogalmam sem volt, hogy ez a furcsa nevű „izé” mit is takarhat, tehát rákattintottam és elkezdtem olvasgatni.Megjegyzem, azóta napi rendszerességgel teszem!

Tehát elkezdtem olvasni és egyre jobban tetszett, hogy olyan dolgokról olvashatok, amik engem is érdekelnek pl: kutyák, gasztronómia, őshonos állatok tenyésztése s mindezt élvezetes stílusban! Minél többet olvastam Pengyomhegyről, annál kíváncsibb lettem rá. Már maga a név! Pengyomhegy. Itt az alföld közepén, mi a ménkűért hívnak valamit hegynek? Nos, nem olyan régen volt alkalmam beszélgetni Pistivel, aki elkezdte oszlatni a homályt a fejemben, minek következtében elkezdtem magam intenzíven szégyellni. Sikerült negyven évet leélnem úgy, hogy fogalmam sem volt arról mi is van a szomszédban. Egy Árpád-halom. A nép nyelvén: Pengyomhegy. Itt most hivatkozhatnék én is arra, hogy nem akarok Dr. Dénes József munkájába belekontárkodni, ezért nem írok erről többet, de az igazság az, hogy nem is tudnék mit leírni. Én is várom azt a bizonyos blog bejegyzést, hogy tudásomat gyarapítsam.

Tehát az Árpád-halomnál tett látogatás után elmentünk Pistiékhez. Itt említeném meg, hogy mennyire jó volt látni a falut, a gondozott, virágos árokpartokat, a rendezett portákat, a hangulatos faluközpontot. Kirí az általunk ismert környékbeli települések sorából!

Tehát megérkeztünk. Gabi első élménye egy repülő subaszőnyeg volt, amint Gönci egy kisebb kerítést átugorva sietett fogadni a betolakodókat. Egyikünk sem fél a kutyáktól, de a komondorokat ismerve jobbnak láttuk Pistit előre engedni. Miután a falkavezér biztosította a kutyákat arról, hogy nem jelentünk veszélyt, már bátran lehetett őket simogatni. A leghálásabb alany persze a legfiatalabb, Gyergyó volt, de méltóságteljesen Gönci is eltűrte a bundája abajgatását. Persze Cinci és Finesz is ott sündörgött a lábak közt várva simogatás adagjukra. Gabinak és nekem is a gyermekkorunk jutott eszünkbe, konkrétabban a gyermekkorban a nagyszülőknél töltött idő, ahol szintén voltak háziállatok. Nekem kifejezetten tetszettek a mangalicák. Én most láttam őket először élőben és mondhatom, hogy szimpatikusabbak, mint az általánosan elterjedt húsdisznók.

A teraszon elfogyasztott házi túróból készült ízletes túrógombócok falatozása közben, ahogy a kerítésen túl elterülő határt néztem, a végtelen szabadság érzése kerített hatalmába. Bevallva az igazat, egy kicsit irigykedtem, hogy ilyen környezetben élhetnek. Remélem lesz még alkalmunk meglátogatni őket.

 

 

Somogyi „Soma” Csaba

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr361256004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása