HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.04.01. 17:37 Kohári Pisti

"Gézu" a kúriából

Címkék: kép komondor nagy andrás tenyésztés

Tavaly ősszel egy hétvégén végre járt nálam a kéményseprő -bocsánat,nem emlékszem a nevére,de- valami Kálmán -mondjuk úgy,a bőrszínéről elsőre nehéz eldönteni,hogy "született kéményseprő",vagy csak végig melózta a hetet mosakodás nélkül...igaz, a szövege ennél árulkodóbb volt.Szóval,Kálmán alig akart bejönni a kapun,mert Gönci nem csípte sem a koromfekete gúnyáját,sem a hasonló árnyalatú bőrét,meg még ki tudja mit nem abból,amit ő tudott szag alapján én meg csak sejtettem egyéb érzékekből... Ahogy bearaszolt -Gönci nagy-nagy dicsérete,méltatása közepette- megjegyezte,hogy a "dokinál",a kúriában is van egy "hatalmas" komondor,ami biztosan kan,mert mint mondotta: "hatalmas".Halkan jegyzem meg,hogy a "kúria" 3 éve látóterembe került,mivel a kert vége éppen erre a kúriára,gazdasági épületeire néz...igaz,van közte kb. 2 km.

Na,én már akkor elmentem a "dokihoz",de nem játszós ruhában,így a "megtalált" komondor kan gazdájával elbeszélgettem egy kicsit és megegyeztünk abban,hogy telefonon leegyeztetjük,mikor is kellene átugranom hozzá úgy,hogy végig nézegethessem,megtapizhassam a kutyát.Tavaly ősztől eltelt egy kis idő,de mint azt tudjuk:ami késik nem múlik,így a hétvégén végre megtapiztam "Gézut".

 

 

 

 

KAPÁS RÉME GÉZA

 
 
 
 
Kapás Réme Géza
(2001.12.01.)
(MET.Ko. 10192/01)
 
 
Óméri Pásztor Burkus
 
Szentmiklósi Kéktavi Favorit
Cserepes Komondor Bagó
Szentmiklósi Kéktavi Aranyos
Aranyötvös Kócos
Karcagpusztai Gallér Jocó
Aranyötvös Békés Bella
 
 
Kapás Réme Cafka
Jazz de La Badiane Du Castellas
Argentína Téri Pandúr
Torda Aranyos Nefelejcs
Partaljasi Csavargó Bori
Pusztaszóri Alfa
Argentína Téri Cudar

 

Gézu rendkívül kiegyensúlyozottnak tűnt.Ebéd utáni érkezésemkor senkit nem találtam,vélhetőleg Gézu is pihengetett valamelyik nappali nyugvóhelyén.A birkás épületben végül megtaláltam gazdáját,akivel beszélgetve visszagyalogoltunk a kapu irányába.Na,ekkor már meghallva a diskurálást Géza is jött mély hangú ugatásával,és felemelt farkát csóválva jelezte felém,hogy ő ott éberen dolgozik,ugyanakkor nagy örömére a falkavezér is közeleg.Gazdája széles mosollyal kinyitotta az első ránézésre normál méretű,újra meg újra ugató komondor kan és köztem a kaput,hogy fáradjak csak be.Azért én a biztonság kedvéért megkérdeztem,hogy akkor mehetek?Hogyne,persze -jött a válasz.

Belépve Géza ráállt a számára óriási információs adatbázisként viselt ruházatomra és -mint aki éppen azt tervezi,hogy nadrágomon melyik irányba és milyen útvonalon induljon el orrával milliméterről milliméterre- alaposan el kezdett szaglászni,de testével mindig úgy helyezkedve,hogy ne tudjak egyszerűen,nyugodtan,akadálytalanul abba az irányba haladni,amerre gazdája invitált.Persze,közben igyekeztem felvenni a semleges,jó indulattal érkező,az itteni -javarészt általuk alkotott- falka minden akaratának önmagát alávető látogató viselkedését.Eredménnyel.

Pillanatok alatt megmutatta magát,persze,közben nagyon izgága volt,mivel továbbra is figyelemmel kísérte minden mozdulatom,de éppen így tett láthatóan imádott gazdájával is.Szépen végig fogdostam,megtapogattam,amennyire tudtam,egy kis segítséggel lemértem ezt-azt.

 

Megközelítő méretei:marmagassága 75 cm,törzshossza 80 cm,övmérete 88 cm.Csontozata szilárd,erős,végtagszögelése szabályosnak tűnt,könyökei feszesek,mozgása könnyed,faroktartása szabályos,szemszíne és pigmentje közepes,fogazata szabályosan záródó,komplett,azonban az alsó állkapocs metszőfogai rendezetlenek.Amit abszolut nem néztem,hogy milyen hosszú a farok.Nem tűnt hosszúnak,rövidnek sem,de nekem amúgy sem vesszőparipám a farok,valószínűleg ezért feledkeztem meg róla...

A nyolcadik évében járó Géza tehát,az én véleményem szerint egy erős csontozatú,jó mozgású,nagyon kiegyensúlyozott idegrendszerű,nyugodt vérmérsékletű komondor,rendezetlen alsó metszőfogakkal.Izmoltságával nincs gond,tipikusan szikár,szívós típus,mint Gönci kutyám,csak fiúban.Terveim szerint a nyár folyamán -amennyiben eddig mindenben partner és segítőkész gazdája is úgy akarja- szeretném a "Nagy András-féle" jellempróbának is alávetni,hogy kicsit más,igen fontos szemszögből is megismerhessük Gézut!

Addig is,próbálom előkeríteni Kálmánt:kuvaszokat is említett a környékből...

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr41039693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása