HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2011.08.10. 05:58 Kohári Pisti

Aktus és a többi...

Címkék: komondor tenyésztés jk gyopár kt gyergyó

Nem felejtettem el,csak időm nem volt jelezni,hogy miközben Márki Klára majdnem tucatnyi kis komondorját szemügyre vettem,majd azokat Klára szerencsésen értékesített is,

 

 

azért Pengyomhegyen,a háznál "tengődő" komondorok,Királytelki Gyergyó és Jászkiséri Kócos Gyopár tették a természetes módon vezérelt dolgukat.

 

 

2011. június 23.-án reggel szerencsém volt,mert az autóban ültem,hogy induljak a dolgomra,de valamiért visszaszaladtam a házba és ekkor láthattam,hogy éppen egy aktus utáni "egybekelt leheveredés" zajlik minta komondorjaim csendes,nyugis részvételével.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A nap hasonló szerencsével zárult,mert a rendes kaszálás alatt hátam mögött zajlott a genetikailag és hormonálisan is normálisan vezérelt élet,majd amikor megfordultam,már egy "egybekelt álldogálás" közben pihentek a párzó komondorok.Így volt ez Gyergyó kutyám 10 hónapos korában is,amikor egy 8 tagú alom volt az eredmény, és abból 5 felnevelt kis komondor az ajándék.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Volt itt egy 2010/11 téli szerencsétlen eset is,amikor autóm műszaki meghibásodása miatt a havas, mínusz 15 fok Celsius környéki időkben nem jutottam el régen kiszemelt kanomhoz, Aranyötvös Delihez.Ennek ellenére,vagy éppen ezért számomra észrevétlen módon februárra mégis leckét adott nekem a sors egy újabb alommal Gyergyó és Gyopár nászából...

A komondorozás terén ambiciózusabb időszakomban úgy terveztem,egy évben egyetlen almot produkálhat egy szuka és ehhez nem volt nehéz tartani magam,mivel,eleinte nem volt kan a háznál és rendre lecsúsztam az aktusok optimális idejének belövéséről. Azonban Királytelki Gyergyó kanom 10 hónapos kora óta ezt a tervezett kontrollt az élet,rengeteg elfoglaltságom és bizony tapasztalatlanságom miatt felülírta... Kritikus példa erre éppen a júniusi újabb nász,amennyiben ebből augusztus második felére újabb alom lesz.Természetesen végtelen öröm lenne számomra,hiszen az első alom óta érzem és tudom,hogy ez az értelme és minden "haszna" a komondorozásnak:egy alom az udvaron.Éppen tegnap beszélgettem egy régi motoros komondor tenyésztővel,a Lovastelepi tenyészet sokat látott,végtelenül közvetlen,őszinte,éleslátású tulajdonosával,akinek 8 komondora van.A legalább 15 éve kezdett komondoros pálya és számos ma is tartott egyede ellenére még csak nem is tervez párosítást,almot,azaz a jövőt nem tervezi -természetesen érthető okokból kifolyólag.Ehhez képest még is csak nagy eredmény volna egy Pengyomhegyi alom,aztán ideje lenne már Gyopár helyett egy újabb szukát beszerezni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr583057632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása