HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.03.25. 17:25 Kohári Pisti

Kézműves

Címkék: 2006 olaszrizling badacsony kékfrankos bor mór mátraalja ezerjó szászi endre miklóscsabi pardi norbi losonci bálint

 Barátom,Pardi Norbi hozzájutott néhány aprósághoz,melyekről nagy áhitattal és a tőle megszokott őszinteséggel mesél.Köszönjük!

 

 

 

"Kézműves tételek
 
            Nemrégiben sikerült megkóstolnom néhány bort, amelyekre már régóta kíváncsi voltam. Honnan származtak? Mindenfelől az országból. Megvolt bennük az egyediség, amelyet mai világunkban értékelni kell még akkor is, ha nem feltétlen ízlésünknek megfelelő. Nem mellesleg, a magyar bor szélesebb körben történő megismertetésének és elismerésének is a különlegesség lehet a kulcspontja. Kóstoltam Mórról, Mátraaljáról, a Balaton környékéről.
 
Miklóscsabi: Ezredes 2006. Régóta terveztem ennek a bornak a megkóstolását, csak meglehetősen nehéz volt hozzájutni, ezért türelmesen kellett várnom, míg szert nem tettem egy palackra. Végül meglett. Miklóscsabi jónéhány borát kóstoltam és kellemes italoknak gondolom őket, de igazán kimagaslót nem találtam köztük. Ebben bíztam, hiszen ez mégiscsak egy válogatott ezerjó, egyenesen Mórról. Pohárba töltve kellemes zöldalmás illatok érkeznek, visszafogottan. Ahogy melegszik kicsit kikandikál az alkohol és dianáscukorka illatát szagolhatjuk ki. Sajnos ízben nálam a sav mindent visz, egy pici mézes, almás vonalat tudok érzékelni, kellemes hordóból származó aromákkal. Kár érte. Meglehetősen savtoleráns vagyok, de ez sok lett nekem is. Érdemes lenne eltenni belőle pár palackkal és megnézni 3-5 év múlva. A bor testes, magas beltartalmú, elképzelhető, hogy a savak tompulásával nagyszerű bort kapnánk belőle. Jelen formájában számomra csalódás, ráadásul semmivel sem jutottam közelebb az ezerjóhoz, mint fajtához.
 
Szászi Endre: „Kabócás” olaszrizling 2006. Az első bor a pincészettől, amit kóstolok, az ajánlást köszönöm a Műveltalkeszeknek. Badacsonyi olaszrizling… Valahogy nekem az olaszrizling a Balaton környékén tudja megmutatni azt, amit igazán szeretek benne. Ez aztán lehet a csopaki régió, de akár Dél-Balaton is, sőt a csörnyeföldi körorvos rizlingje is zseniális. Ja igen, a bor… Aranysárga szín, ránézésre is magas extrakt, komótosan hömpölyög a pohárban. Beleszagolva elhatározom, hogy nem kóstolom meg. Kései szüretre utaló jegyek: hárs, méz, birs. Jön még pici ásvány is, hogy tovább gazdagítsa az illatot. Szájban érződik fantasztikus komplexitása, tartalmassága. Nagyon telt korty, megfelelő sav, hosszú utóíz. AZ OLASZRIZLING.
 
Losonci Bálint: Nyitnikék kékfrankos 2006. A kis mátraaljai (pontosabban gyöngyöspatai) borászatnak eddig csak az Úrráteszi olaszrizlingjét kóstoltam, most végre a vörösüket is ízlelhettem. Egészen különleges tétel. A bor több, mint kétéves, ennek ellenére a színe olyan, mint egy friss oportóé, lilás. Az illata szintén nem a szokásos kékfrankosos: számomra fehérborra emlékeztető, almás illatok jönnek először, majd meggyes jegyek kerülnek elő. Az ízére szintén meggy-vezérelte gyümölcsösség jellemző, finoman kiegészítve a hordó fűszereivel. Sok, de kellemes sav, hosszú utóíz. Meg lennék lepődve, ha legalább 2-3 évig még nem fejlődne. Számomra határozottan hosszú életű bor benyomását kelti. Teljesen egyedi darab. "

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr661024858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása