HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.06.30. 05:00 Kohári Pisti

"Ha a csecsből is ez folyna..."

Címkék: 2003 szekszárd 2004 bor nebbiolo 2007 cserszegi fűszeres nyárlőrinc

Mostanában lemaradt egy-két kóstolási jegyzetem,melyek tárgyairól nem kellene hallgatni,s bár képekkel nem tudok szolgálni,legalább a benyomásokat "papírra vetem".A borok mindenfélék,mindenfelöl,mindenféle alkalomra és alkalom nélküli "ivászatra" kerültek kidugózásra.Lássuk,természetesen időrendi sorrendben!

 

 

Marchesi Di Barolo, Barbaresco 2004 (13,5%)

Kérem szépen,A vörös bor: 100% Nebbiolo.Félelmetesen egyben van:illata érett,meleg,de nem nehézkes,szájban ugyanez,úgy,hogy minden a helyén van.Kerek,sima,vastag,mégis könnyű.Eldönthetetlen -főleg,hogy mire visszakóstoltam volna,már üres volt a palack- hogy üdítő,vagy mélyen elgondolkodtató,inkább mindkettő egyszerre,egymásután.Nagy formátumú bor.S bár érett,savai,teste tarja a bort,kétlem,hogy csúcson van,vagy ha igen,még ott is kell legyen pár évig.Megkockáztatom,hogy -bár nem magyar Istené,de mégiscsak- nagy valószínűséggel Istenbor...

 

M.AURELIUS Villány,Szekszárdi Pinot noir 2003 (14,5%)

Nos,erről a pincészetről mindaddig,amíg ezt a tételt meg nem kaptam ajándékba,mégcsak nem is hallottam.A kóstolás óta eltelt időben sem sokat találtam róla,az a kevés sem túl hízelgő... Mindenesetre a bor,mint pinot noir nem igazán remekelt,viszont mint szekszárdi,már inkább.Jöttek az enyhén édeskés,szedres illatok,ízek,és a brutális alkohol mennyiséghez képest még a test is rendben volt egy darabig,aztán a második-harmadik kortynál már -még mindig a szekszárdi ízvilág megőrzése mellett- kezdi inkább külön-külön mutatni az alkotóelemeit,de másnapra mégsem esett szét az egész.Nem tudok mit kezdeni vele:szekszárdias,de villányias "értékeket" (?) próbál közvetíteni... Kár.

 

Tisza Valley, Nyárlőrinci Cserszegi fűszeres 2007 (11,5%)

A homoki és a cserszegi!Ezek jönnek,remekül.Illatos,tiszta,jó,azaz inkább könnyed ivású a kifejezés minden jó értelemben vett jelentésével.Én fröccsnek is kipróbáltam,de szerintem ez inkább női,vagy útkereső,olyan kezdő művelt alkeszes vonalon jöhet be,nekem nem volt elég sav benne ahhoz,hogy fröccsnek megállja a helyét.Jó kis bor,jól behűtve.Nem is volt egy ökör ára.

 

Folytatás következik...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr591214984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása