HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2010.04.09. 22:50 Kohári Pisti

Tenyésszünk komondort! 2010 -2

Címkék: komondor pengyomhegy tenyésztés jk gyopár

Jászkiséri Kócos Gyopár,Gönci hazavitelét követően -hallgatva tenyésztője javaslatára- beléptünk a Hungária Komondor Klubba,hiszen természetes,hogy mint komondoros,a fajta hivatalos fajtagondozó szervezetéhez belépjen az ember,a közösségbe,melynek tagjai,így maguk közül választott tisztségviselői is a fajtáért áldoznak szabadidőt,pénzt,energiát,mindenki a maga lehetőségei szerint.

Hallgattunk a tenyésztőre azügyben is,hogy azért egy-két szépségversenyre vigyük el Göncit,így néhány kiállításon jártunk vele,ahol amellet,hogy megismertük a küllembírói metodikát,számos kedves,elismerésre méltó komondorossal kötöttünk jó barátságot,vagy tanultunk tőlük egy-egy "fogást".

Gönci kiállítási eredményei és az én személyes élményeim:

 

 

 

 

 

2007. április Túrkeve CAC,Kölyök osztály Nagyon ígéretes (Kiss Antal) -életünk első aktív kiállításán a jelen komondoros társadalom leghitelesebb komondor nagykövetét ismerhettük meg Bácskai Jani bácsi személyében;rögtön,önzetlenül megosztotta velünk tizenéves komondoros tapasztalatait,örökre lekötelezve engem és feleségem;közvetelenséggel párosuló intelligenciája olyan személyiséget rejt, mely az egyik legnagyobb hiánycikk a XXI. század hajnalán komondorozók körében...

 

2007.május Jászberény,Deák Orbán Emlékkiállítás,Fiatal osztály Kitűnő (Vinnai András) -megsmerhettem személyesen is Berczeli Antalt,akinek -azóta is változatlan- hirdetéseit már 10 évesen is láttam az egyre szaporodó számú kutyás magazinokban és Nagy Zsoltot,a nagy reményű Baliházi tenyészet vezetőjét;itt ismertem meg a később szívproblémák miatt elpusztult nagyon ígéretes Ciklon utódot,"Dorisz"-t és kunszentmártoni kiscsaládját.

2007. május Budapest,Klubkiállítás,Fiatal osztály Nagyon jó (Sirkó Éva) -itt ismerkedtünk össze Gyopár alomtestvérével,Gyaluval és azóta sokat bizonyított gazdáival,Partizer Csabáékkal,akik igen jól szerepeltek -ha jól emlékszem,első kiállításukon- Kit.II. minősítést kaptak a Fiatal kanok között.

2007. június Szolnok CAC,Fiatal osztály Kitűnő I. (Kiss Antal -kicsi méret miatt HPJ nélkül) -itt találkoztam először személyesen a körnél kis magot alkotó kis csapattal,Robár Janival,Papp Gáborral és Tari Józsival,valmint a kiállítás végefelé találkozhattam a Jászkiséri Kócos Fillérrel,Karcagpusztai Rozival és várandós kisfeleségével érkező Monoki Szabolccsal is.

2007. július Debrecen Éjszakai CAC,Fiatal osztály Kit.I.-HPJ (Udvardiné Lukács Ilona) -itt rázhattam kezet először és talán,utoljára is a mindig segítőkész,korábban emailban már sokszor megkeresett Udvardiné Lukács Ilona elnökasszonnyal,aki mellesleg aznapi tettével is előre cáfolta,hogy valaha is kiállítási csalódottságból írtam volna neki később egyetlen "bántó" szót is...

2007. augusztus Jászberény CAC,Fiatal osztály Kit.II. (KIss Antal) -itt éreztem azt először,hogy néhányan a kör szélén ismerősként üdvözölnek:Bácskai Jani bácsi,Bordás Béla,Robár Jani.Gönci 1 évesen egy teljesen szétesett alkatú siheder benyomását keltette,ráadásul "ősi típusú" szőrét még akkor szedegettem örvekre,és azokat tovább 3-4 ujjnyi "tincsekre" -Kiss Antal küllembíró javasolta,hogy mint régen a pásztorok is tették,gyorsan,de izibe' nyírjam le a szerencsétlent... Nos,kezdő komondoros voltam,de nem akkor jöttem le a falvédőről,jót mosolyogtam rajta és megköszöntem a "jó tanácsot".

 

 

Göncivel tett kiállításlátogatásainkból,eredményeinkből,más felvezetett kutyák bírálatából láttam:Gyopár küllemileg biztosan nem a Gaál Péteri fogalomrendszerben említett "végtermék" kategória,idézem:

"Az én argómban ismeretes a "végtermék" és a "tenyészkutya" megkülönböztetése. Végtermék az, amely kiállításokon, versenyeken brillíroz, de magához hasonló vagy jobb utódokat nem produkál. Tenyészkutya az, amelyik nem feltétlenül csúcsra teljesít, de olyan örökítőképességgel rendelkezik, hogy megfelelő párral csúcsminőségű utódot tud hozni."

Gaál Péter (Forrás)

azaz,kár volna tovább pazarolni a pénzt a szépségversenyekre.Semmi mást nem terveztem már számára, csak,hogy 2008-ban tenyészszemlére vigyem és csípődiszplázia szűrésre.Persze,jártam kiállításokra,de sokkal felszabadultabb érzéssel,nézőként.

 

2008 augusztus Vasad,Tenyésszemle.Bírált:Géczi Imre.Minősítés:tenyészthető -itt ismerhettem meg a vasadi központot,Árkosi Józsit,aki nem kis kutyás múltjával fogalom a magyar "kutyás",főleg pásztorkutyás körökben,mégis,legnagyobb élmény Géczi Úr megismerése és Jászkiséri Kócos Gyopár tenyészthető minősítése volt.Gönci kutyám kis termetű,jó pigmentű,KK fogazatú,jó mozgású,ősi szőrtípusú és nagyon-nagyon nyugodt,kiegyensúlyozott természetű.Kis mérete számomra megnyerő volt,mert 40 kg körüli súlyával mindig robbanékony,gyors tudott lenni,7 hónapos korától kezdve az 1 méter 70 centis akadályokon könnyedén "libbent át",apjához hasonlóan a fej magasságig ugrálás látványa a kerítés mentén,a kapunál sokak számára már elég meggyőző volt ahhoz,hogy ne gondolkodjanak a kerítésen belülre jutás mikéntjén...

A tenyészszemlét a diszplázia szűrés követte,melyet pl. egy mentes minősítés esetén sosem tartottam elég informatívnak 2 éves kor előtt.Éppen ezért 2008 őszén kerítettünk rá sort. Az eredmény átmeneti/borderline HD-B,azaz majdnem mentes.Vagyis,az én,minőségi tenyésztésről alkotott elképzeléseim szerint a hivatalos tenyészszemle eredményen túl,a két éves kori örökletes csípőficamra szűrés eredménye szerint is tenyészthető.

Ahogy Bob the Builder mondaná:"Rajta hát!"

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr201904983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SOMA BEAR 2010.04.10. 09:04:28

Pisti!

Ne feledkezz meg arról, hogy laikusok is olvassák soraidat.
„Az eredmény átmeneti/borderline HD-B”
Ez most jó, vagy rossz?
Ne kelljen már lerágnom a körmöm a következő írásig!

Kohári Pisti 2010.04.10. 14:39:58

@SOMA BEAR:
Köszönöm az észrevételt!Belinkeltem oda egy szakmai magyarázatot -köröm marad,minden rendben.
Gyergyót is megszűretem majd 1,5-2 évesen,hamarabb csak akkor,ha a jelentkező szuka tulajdonosok kérik ezt külön.Fiatalabb korban nem tartom valós,vagy helyes következtetések levonására alkalmas információ forrásnak a szűrési eredményt.

Röviden a válaszom:JÓ!

Kulcsi Komisz 2010.04.11. 20:33:14

"apjához hasonlóan a fej magasságig ugrálás látványa a kerítés mentén,a kapunál sokak számára már elég meggyőző volt ahhoz,hogy ne gondolkodjanak a kerítésen belülre jutás mikéntjén..." Ezek szerint ez családi vonás!Gyalu kutyám is ugró bajnok!
Láttam Gönci kutyádat,de nem találtam kicsinek! Nekem egy szuka akkor tetszik,ha 70-72 cm között van, hordozza a szukás nemi jelleget és a mozgása is könnyed,szép.
Remélem a kan kutyádat is megszűreted DP-re és bizonyítja,majd a belső értékeit is. Sokan nem is gondolják,de óriási szükség van jó kan kutyákra!

Kohári Pisti 2010.04.11. 23:22:55

@Kulcsi Komisz:
Szervusz Csaba!
Nagyon köszönöm,hogy benéztél a "rokonokhoz" :)
A könnyed helyben magasra ugrás Szalkaszéli Subás Ongának köszönhető,Gyalu és Gyopár apjának:mikor elhoztuk Gyopárt,büszkén mesélték Bordás Béla bácsiék,hogy "Kiss Anti" egyszer igencsak meglepődött mikor szinte átugrott a feje fölött.

Mint olvashattad,természetesen megszűretem,csak 1,5-2 éves kor előtt nem tartom igazán informatívnak az eredményt egy mentes minősítés esetén.

Gyergyó 1 éves viselkedése reményteljes,ami a bátorságát és a családban való mozgását illeti.
süti beállítások módosítása