HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2010.04.28. 23:01 Kohári Pisti

Cegléd Nemzeti Kutyakiállítás 2010

Címkék: kép kutyakiállítás komondor márki klára kt gyergyó

Királytelki Gyergyó komondoromnak nem sok "szépségversenyt" terveztem be,de azok sorát megnyitottuk Cegléden a hétvégén.Szó mi szó,hiányzott már a hangulata:az ismerősök,az idegenek,a komondorok és úgy minden más a kutyás forgatagból,ami része és régen éreztem már.

Nem célom kiállításokra hordani Gyergyót,több okból sem: túlzottan szubjekítv versenyág,ahhoz,hogy bírói véleményeket értékmérőnek vegyek,illetve egyáltalán,csak a küllemről szól... E kettő beigazolódott számomra Cegléden is,mégis óriási örömmel,sőt elégedettséggel térhettem haza.

Egy apró élménybeszámolót kerekítek Márki Klára barátunk fotói köré.Köszi Klára -nem csak a képeket,de erről később.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gyergyó a kiállítás reggelére mindent elkövetett,hogy elérje nálam,ne menjünk:semmi keresni valója nincs egy portát,jószágot,családot őrző fiatal apukának egy kutyakiállításon.Hasig sáros lett reggelre,mivel az előző este legeltetett mangalicák túrásában találhatott valami érdekeset hajnalban,így jött a lábfürdő.Miután 4 lábát tisztára mostam,szárazra töröltem,kikötöttem pórázával max. 10 percre egy száraz betonjárdára.Az első 5 perc durcás ugatása után 5 perc síri csönd jött:Gyergyó dolgozott.Méghozzá -mondom- azon,hogy ne menjünk sehova,hát elrágta a pórázt... Mivel nagy tenyésztő vagyok,nagyban kiállításozok,összesen van,azaz volt egyetlen kiállításra használható pórázom,tehát 9.00 előtt ott álltam meglőve:honnan kerítek gyorsan egy pórázt.Kaptam egyet a szomszédból.Megoldottuk.

Az igazi kihívásnak persze,maga a felvezetés ígérkezett,hiszen,Gyergyót finoman szólva sem szocializáltam a kutya,ember tömeghez,főleg nem a körbe-körbe rohangáláshoz.Ezt megelőzően összesen kétszer volt pórázon egy éves koráig.Mindenesetre neki vágtunk és így utólag,nem hiába.

 

Bár Gyergyó így egy évesen izgatott volt a rengeteg új élménytől,a kutyáktól,a tolongástól,az emberektől,szagoktól,zajoktól,mégsem úgy viselkedett,mint aki életében most egy évesen van először ilyen szituációban.És ezután jött még az igazi vizsga.

A küllembíró érkezése előtt Márki Klára barátunknak köszönhetően kaptunk egy remek nemzeti színű felvezető pórázt,és némi csali,azaz jutalomfalatot,majd tettünk néhány próba kört,mely leginkább azt a célt szolgálta,hogy Gyergyó kiélvezze,hogy az orrát a "gyepre" szegezve mozgolódjon.

Szabóné Iványi Katalin azzal kezdett,hogy benézhet-e a szájába,engedi-e a kutya?Nos,gyakoroltam vele eleget kis kora óta a szem,fog,here ellenőrzés mikéntjét,így ettől nem tartottam,de arra nem gondoltam,hogy a bíró saját kezűleg akarja szétnyitni,összecsukni,macerálni Gyergyó száját.De Gyergyó vette a lapot és engedte.Rajtam kívül életében senki nem nyúlt még a szája környékére sem,ehhez képest tűrte a vadidegen matatását.Ugyanígy a here és szemszín vizslatását.Nálam már Ő volt a nap csillaga,nem fért ehhez kétség.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nos,miután csupa jó véleménnyel lebírált minket a bírónő (jó csont,jó fej,jó mozgás,jó pigment, kk fogazat,jó szögelés stb. és megbeszéltük,hogy ahhoz képest,hogy egy éve otthon dolgozik és először van ilyen helyzetben a kutya,azaz kitűnő idegrendszere van,kaptunk egy Kit. 3. -t.De ez pont annyira izgatott,mintha,Nagyon jóval küld le,mert egyáltalán nem ez érdekelt,hanem amit Gyergyó bizonyított nekem egy számára nagyon-nagyon idegen helyen és helyzetben is:a kitűnő idegrendszerét.

A bírálat után még a körnél maradtunk,barátokkal,idegenekkel,gyerekekkel,felnőttekkel egyaránt beszélgettünk,Gyergyót simogatták és elégedett voltam.Maximálisan.Főleg,amikor hazaértem Gyergyóval és egy óra múlva a kiállításon Gyergyót simogató budai,szekszárdi barátaink megérkeztek és Gyergyó tette a dolgát a kapunál,és útjukat állta.

Szép emléket hagyott bennünk -igaz,Gyergyót nem kérdeztem,de bennem biztosan- az első kiállításunk,pedig a bírálatunk alapján osztályunkban "utolsók" lettünk,mégis,mintha legalább egy európa győztes címmel tértem volna haza.Büszke vagyok kanomra,minden túlzás,szentimentalizmus nélkül.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagyon-nagy tisztelettel és hálával szeretném megköszönni Márki Klára barátunknak a rengeteg segítséget:a pórázt,a jutalom falatot,a képeket,a segítséget,biztatást,egyáltalán azt,hogy ott volt és Ő volt a biztos pont,a biztonság számunkra.Kívánom,hogy sok kiállításon vegyen részt mudijaival és végre Gubanc tesónkkal is!!!Köszi Klára!

Természetesen szeretnék gratulálni minden megjelent komondoros társamnak is és nem csak eredményeikhez,hanem sportszerű kiállítói magatartásukhoz is!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr961961744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

munkamacskák gazdija 2010.04.30. 16:31:41

Tudom, hogy hülyeség, de ilyen bundával, ahol erre néz, sokkal többen akarnának komondort tartani.

Kohári Pisti 2010.05.01. 22:44:04

@munkamacskák gazdija:
Szia!
Nem hülyeség,sajnos el tudom képzelni.
A "bobtailes" fazon trendi lenne,de szerencsére sem a komondor,sem a tenyésztők,kiállítók nem hülyültek meg,hogy trendi komondort akarjanak:Gyergyó 1 éves,nagyon dús,vastag aljszőrzettel és még most tincsesedő bundával,így ilyen lazább,"puppysabb",olyan kölyök szőrősebb,ezért ilyen habosbabos -hamar elmúlik a ridegen tartott,mangalicát terelő kanon...
süti beállítások módosítása