HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.07.14. 05:40 Kohári Pisti

A pengyomhegyi falka 2.

Címkék: kép felelősség komondor foxi pásztorkutya mudi pengyomhegy jk gyopár kt gyergyó ny cincér

Jeleztem,hogy a Baliházi tenyészet blogján találtam egy érdekes és a témában tapasztalt szerzőktől származó bejegyzést,melynek kapcsán éppen a -mostanában gondolkodóba ejtő- pengyomhegyi falkatagok viszonyán agyaltam egy kicsit.Ezt folytatom most Gyergyóval és a Családdal.

 

 

 

Gyergyó most felkavarta az állóvizet,a Cinci érkezése óta átalakult,lassan már beálló rendet.A kezdetektől fogva Cinci Gyergyó fő játszótársa,Finesz nem igazán mer,vagy akar vele aktívan játszani,talán Göncitől tartva,vagy,hogy játék közben Cinci újra ráver -Cinci nem régen vette át helyét,így ott még akad egy-egy kiélezett helyzet,amit Fini gondolom,próbál kerülni.Gyergyó nem sokat "kommunikál" Finesszel,azonban az evések alkalmával már mindenkire morog,igyekszik mindenkit távoltartani.Finesz és Cinci ilyenkor kerülik,Gönci picit enged,mintha még egyszer megfontolná,mit tegyen a kölyökkel,aztán elveri onnan,illetve egyre inkább csak komótosan,ereje tudatában odaballag,el kezd enni,Gyergyó pedig Gönci erejét,akaratát már megtapasztalva tudomásul veszi,nem konfrontálódik.Egy alkalommal már én is beavatkoztam az evésébe,miután próbáltam finoman szoktatni jelenlétemhez,hogy evéskor ott vagyok,simogatom,nyugtatgatom,de hiába,egyszer csak eljött a rámmordulás ideje,méghozzá komolyan.Nos,akkor finoman,de egyértelműsítve,hogy én döntöm el,a falkámban mi történik,odébb pateroltam és utána ahogy tömte magába tovább az "ebeledelt" próbáltam kicsit nyugtatni,a jelenlétemben etetni,amit már jól viselt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cinci most is a legfőbb játszótárs,de így három hónapos korára Gyergyó egy-egy hosszú játék végén,amikor egyre inkább rájön,hogy erősebb (lassan kétszer akkora,mint a mudi) és elég határozottsággal,erővel nem kell hagynia,hogy Cinci irányítsa a játékot,kiélezett vicsorgás és kimért,lassú pózolás a játék vége.Azt hiszem,ahogy Gyergyó erősödik és rájön saját erejére,egyre inkább valószínű,hogy átveszi majd Cinci helyét a rangsorban,mégha ez egy hosszobb folyamat is lesz,mivel Gyergyó még kölyök -bár egyre gyakrabban kezdeményezi ő az ugatásokat,persze most még valami játékféleségből...

A feleségem és a gyerek,de főleg a két éves fiam midensetben szinte bármit megtehet a kutyákkal.A falka minden tagja elviseli játékait,ami persze leginkább csak abból áll,hogy simogatja őket.Fiam most tanulja és sajátítja el a kutyák közti helyes viselkedés alapjait:köztük körültekintőnek kell lenni,pl. figyelni kell,rá ne lépjen a fekvő kutya lábára,farkára,nem simogathatja a fartájékot,főleg a farkát,ha esznek a kutyák,nem zavarhatja őket és látom a gyermekemen,ahogy nagy lendülettel közlekedik az udvaron,lépten nyomon kutyába botlik és olyankor azonnal lelassít,próbálja kikerülni azokat.Kettő évesen jó úton halad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tehát a gyerek közeledésére -Gyergyót és Göncit kivéve- behódolnak a kutyák.Mindez persze,a falkavezér jelenlétében,hiszen arról írok,amit láttam is.Finesz eleve alul van,mindig készséges,alárendeli magát a gyereknek,mindent eltűr és sokszor rajta keresztül próbál a közelembe férkőzni,tőlem kicsikarni a simogatást -ahogy kell,fineszesen... .Cinci szintén behódol a fiamnak,ő még hízeleg is,próbálja körbenyaldosni.Gyergyó még nem érzi tökéletesen a gyerek -és annyira még saját- falkabeli pozícióját sem,sokszor fogócskáznak,a gyerek kezdeményezi a játékot,de ő is állítja le a kutyát,eltolva magától,lenyomva a fejét,lapockáját maga előtt.Gönci pedig a jóságos,türelmes,gondos felügyelő.Ő nem hunyászkodik meg a fiam közeledtére,hanem sokkal inkább nyugodtá válik,lassabban,megfontoltabban mozog,tűri a simogatást és közben nagyon figyel a gyerekre!Tavaly,amikor még kisebb volt,vagy babakocsiban feküdt,úgy tűnt,Gönci szabályosan meggondolja,hogy mekkora vehemenciával startoljon a babakocsi mellől a kerítéshez,elinduljon-e egyáltalán,vagy hagyja az egészet,maradjon inkább a baba mellett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mint mondtam,mindezt a jelenlétemben produkálják,hiszen ott vagyok,ezeket látom.A gyerekemet nem engedem az udvaron teljesen egyedül játszani,feleségem,vagy én mindig ott vagyunk.Ha pedig vendégek jönnek hozzánk,kertünkben eszünk-iszunk,nem szeretem másra bízni a felügyeletet,szeretem ha én ott vagyok.A kutya,legyen az akár komondor,mindig egy állat,egy háziállat marad,így tettei következményeiért mindig az ember,gazdája felelős!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr421245294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása