HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2008.09.26. 22:37 Kohári Pisti

IstenBor.IstenÉvjárat.

Címkék: kép szekszárd takler cuvée 1999 bor

Mindenekelőtt maximális tiszteletem,megbecsülésem legújabb,legnagyobbra tartott -kissé nagyképűen állítva,de- borbarátomnak,Egri Zsoltnak a törődésért,az önzetlenségért,a példás bortiszteletért és a sokadik palack 1999-es Takler Cuvée-ért!!!

IstenBor.IstenÉvjárat.Úgy gondoltam,röviden ennyivel tudnám jellemezni.Azt hiszem,mindent elmond.Elfogult vagyok,mert kb. 2004 óta van szerencsém fogyasztani a kedvenc évjáratom egyik kiemelkedő borát.Kedvenc évjárat... Nagyképű vagyok.Nagyon-nagyon lemaradtam 99-ről,de olyan egyenletesen az egekben teljesítő tételeket kóstolhattam és fogyaszthattam Tokajtól (pl. Oremus Szamorodni,Árvay Száraz Szamorodni) Egeren át (pl. Thummerer Vili Papa Cuvée,Bikavér Reserve) Szekszárdig (pl. Takler Cuvée),hogy hiába "vedelhettem" a többi évből,ez az évszám mindig hátborzongató emlékeket csal elő:99-es...

A 99-es Takler Cuvée csúcson van.Már a színe érett bort ígér,és az illat ezt nem is hazuttolja meg:meleg,szekszárdias,aszalt szilvától,a kávés,de mindig olyan simogató,lágy illatig,hogy nem tudok jobb szót,melegséggel tölti el az egész embert,mind anyagi mivolátban,de ízlelés után egész lelkében,szellemében.Ízlelése ugyains nem emel ki savakat,vagy alkoholt,vagy testet.Szó nincs erről.Egyszerűen a szekszárdiságot hordozó nagy bort kortyolgatja az ember és arra gondol,milyen jó illatú az a magyar föld,milyen verőfényes napsütésben érett az a bársonyosságot adó merlot,tartást adó cabernet és mennyi-mennyi ember és a borász izzadhatott kemény munka igája alatt azért,hogy 9 évvel munkájuk után én Családra,Barátokra,Istenre gondolhassak...

Csúcson van már legalább 8-10 hónapja,de annyit még ott is lesz,csak tudjak neki annyi időt adni.

 

"Végül is ketten maradnak

Isten és a bor"

(Hamvas Béla:A bor filozófiája. EDITO M Kiadói Kft.)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr73683817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása