HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.02.13. 12:00 Kohári Pisti

Megint egri: JEL

Címkék: kép 2002 eger cuvée bor demeter csaba

Ezúttal egy bennem vegyes érzést keltő,olyan hova tegyem figura,azaz termelő borát sikerült bepróbálnom.Ezúttal sem véletlenül,de nem előre kitervelten.Filóztam a sparban,hogy Simon bort vegyek-e,ami megbízható minőség és ha 1500 HUF,akkor minimum annyit,vagy többet ér,ha pedig 2000 HUF feletti,akkor annyit,tehát korrekt,vagy egy sparcimkés,azaz "plecsnis" Demeter Csaba egri cuvéet 1500 HUF-ért... Utóbbin miért kellett gondolkodni?Elmondom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Demeter Csabával találkoztam már személyesen,egyszer egy karcagi borkóstolón,azaz -mondjuk úgy- borvacsorán,amit mélyen tisztelt borbarátom,János szervezett.Demeter Csaba akkor tűnt fel hazánkban és jött nagy tervekkel,többek közt Japán elismerésre alapozott exporttal,meg úgy ahogy kell,fiatalon,ambíciókkal!Nos,a borai,ahhoz képest,hogy akkor jött,azaz jött ő már valahonnan,de akkor ért oda az átlagosnak nem nevezhető fogyasztóhoz,nos,ahhoz képest drágák voltak a borai.De isteniek!!!

Olyan 2002-es,2003-as bikavéreket és -általam nem ismert magasságú pályát befutó,de akkor- nagy reménységű XY (lsd. itt) cuvéet hozott,hogy csettintettünk:nagy arc a fazon,de legalább tud bort készíteni!És akkor még nem is említettem a pénzben kifejezhetetlen minőségű,élményű -nem emlékszem pontosan- 2000-es,vagy 2002-es fehér Eger Csillaga fantázia nevű költeményt!!!!Az -hogy édesapámat idézzem- Le-Hidalás volt!!!!(Azóta sem tud olyat produkálni ezen a néven...ha ugyan próbál ugyanolyan minőséget teremteni,nem tudom.)

Szóval,ennek a nagy reménységnek -úgy 2004-05-ről beszélek- akinek minőségi borai sokezer HUF árúak,egy 1500 HUF-os DEMETER JEL vörös cuvéejét láttam meg.Halkan jegyzem meg,Spar cimkével,ami azt vettem észre,mostanában jó jelnek bizonyul a bor ár/érték arányát tekintve (A sp jel kb. annyit tesz,hogy az üzletlánc megveszi az adott bort úgy ahogy van,azaz az összes palackkal!!!Talán Spar Reserved a pontos neve,nem emlékszem.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megvettem.Nem csalódtam,azaz nem vártam semmit és ahhoz képest kellemesen csalódtam.A 2002-es évjárat szám egyébként is bűvkörébe vont.Pardi Norbi bartommal telefonon egyeztetve úgy döntöttem/döntöttünk,hogy vállalható az 1500 forintos rizikó...az évjárat miatt is,és úgy egyébként is,tud az a Demeter gyerek.Tud.Egy közepes testű nagyon jó kékfrankos gerincű,de merlot simulékonyásgú egri vörös az évjárat kiegyensúlyozottságával!Remek bor.Nem nagy ívű,de 1500-ért jó vétel!!!Főleg,ha valaki erre a Jelre vár,hogy mélyebbre merüljön a magyar bor világában.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(ui.: Azért én a Simon bort is megvettem...)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr37940107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása