HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.07.03. 06:54 Kohári Pisti

Komondor a Hungária KUVASZ Klub "tenyészszemléjén"...

Címkék: kép klub tenyészszemle komondor nagy zsolt pásztorkutya kuvasz tenyésztés váli péter partizer csaba

Kérem szépen,olvasóim számára ismeretes,hogy egyrészt mindig nagy-nagy örömömre szolgál internetes naplómban valamelyik komondor tenyészetet,vagy egy-egy komondor egyedet bemutatni,az meg külön boldogság,ha valamely egyed jellempróbájáról,vagy bátorságpróbájáról számolhatok be -akkor is,ha másik magyar pásztor szerelmemről,a kuvaszról van szó,de éppen ilyen szivesen igyekszem hozzájárulni saját eszközeimmel a népszerűsítéshez akár a mudi esetében is!

Ezúttal a Kulcsi Komisz Komondor Kennel tulajdonosa Partizer Csaba komondoros barátom és családja döntött úgy,hogy Nagy Zsolt barátomékhoz hasonlóan megmérettetik tenyészegyedeiket (Ők Viharsarok Puszta Zsuzsi és Gönci kutyám testvére,Jászkiséri Kócos Gyalu).Erről kértem Csabától és Ágitól egy élménybeszámolót és egyfajta vallomást tenyésztési elveikről.Köszönöm szépen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Komondor bátorságpróba.Miért is?
 
 
Partizer Csaba vagyok, feleségemmel Kara Ágival 2006-ban vettük komondorjainkat, 1 kant,Jászkiséri Kócos Gyalut és 1 szukát, Viharsarok Puszta Zsuzsit. 2007-ben alapítottuk a kennelünket a Kulcsi Komisz kennelt. Addigra kutyáink teljesen megváltoztatták az életünket. Imádjuk őket és nagyon sok mindenre megtanítottak minket. Kennelünk alapítása után, már azon gondolkoztunk, hogy még egy szukával bővíteni kellene az állományt. Ekkor értek a meglepetések.
Több kutya megfordult nálunk, de mindegyikkel volt olyan probléma, ami miatt elajándékoztam őket és nem vettem be a tenyésztésbe őket. Főleg idegrendszeri és mozgásbeli gondok adódtak. Félősek voltak, nem volt bennük semmiféle tartás, ami jellemzi a jó komondort. Ilyen kutyák nekem nem kellenek. Akkorra már tudtam, hogy milyen komondor kell nekem! Olyan kutya kell, amit az őseink sem hajtottak volna el a gulya mellől. Csak ilyen kutyákkal szeretnék tenyészteni, vagy ilyeneket kitenyészteni. Sokkal fontosabbnak tartom a kiváló idegrendszert, munkabírást, mint a kiállításokon szerzett címeket. A kiállítással sok bajom nincs, hiszen ott tudjuk megmutatni a kutyáinkat, de a bíró mindig csak a külső alapján tud ítéletet mondani a kutyáról, néha talán nagyon is szubjektívan. 5m2-es ringben hogyan lehet mozgást megállapítani? Idegrendszeri vizsgálat abból áll, hogy megharapja-e a bírót vagy sem. Szerintem, az idegrendszeri vizsgálatra is szüksége van a tenyésztőnek mielőtt beállítja kutyáit a tenyésztésbe -ha nemcsak a CACIB címekre hajt.
Párszor beszélgettünk Nagy Zsolttal (Balházi) ő ajánlotta a Hungária Kuvasz Klub által végrehajtott semlegességi és bátorság próbát. Mikor megnéztem a videót a kutyáiról elhatároztam, hogy mi is megyünk a következőre. 2 kutyát vittünk a Gyalut és a Zsuzsit.
 
Viharsarok Puszta Zsuzsi és Jászkiséri Kócos Gyalu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nagyon izgultam, bevallom, féltem az eredménytől. Váli Peti és a Zsolt nyugtatgattak, hogy én legalább elhoztam a kutyáimat felvállalva az esetleges csalódást is. Mikor bementünk a kuvaszok közé Zsuzsi kutyám rögtön bemutatkozott, majdnem elkapta az egyiket. Gondoltam is,hogy a Zsuzsival nem lesz gond,otthon mindig ő mutatja magát jobban ő az aki rögtön pattan és fogadja a betolakodó jelölteket. Most is ő volt az aktívabb, jobban mutatta magát, mint a Gyalu. Gyalu itt is és otthon is nagy nyugalomban szemlélte a dolgok történését,csak akkor pattant fel amikor tényleg oka volt rá. Gyalutól azért tartottam,mert nem tudtam eldönteni,hogy a látszólagos nyugalom,amit áraszt magából a kutya,hogyan változik majd, amikor élesben kell dolgozni.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Semlegességi teszten simán vettük, vagy döntöttük az akadályokat (dobozokat nem átugrották, hanem átgázoltak rajta). Bátorságpróbán a Gyaluval mentem először. Körben többen voltunk,a segéd először „felpörgette” a kutyákat. Kuvaszok mikor meglátták a segédet már némelyik őrjöngött. Gyalum meg ásított…. Amikor oda ért a segéd hozzá egy pillanatokon belül felpörgött! És már ugrott is rá! Hihetetlen érzés volt érezni és látni,hogy azt a kutyát amit én neveltem azt csinálja amit a komondornak csinálni kell ilyen helyzetben.(Azt éreztem,hogy megvédene az élete árán is.)Felmérte a helyzetet, és amikor kellet legkisebb félelem jele nélkül támadott. Szembe támadáskor (egyedül voltunk a ringben a segéddel) még harciasabb,vehemensebb volt a támadása. Szó szerint repült a segéd felé, és nem karra ment. Úgy meglepett engem is, hogy úgy megrántott, majdnem elérte az áldozatát. Utána jött az egyedüli munka, ott sem ijedt meg, nem ugatott feleslegesen, amikor elérhető közelségbe ért az ember,támadott. Nagyon meg voltam elégedve vele, nem is gondoltam volna, hogy mi is rejtőzik benne.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zsuzsival mikor bementünk valami hasonlót vártam tőle is, de ő nem volt olyan határozott. Azt éreztem,hogy nem mindig érti a helyzetet: meglepődött a segéd támadásán,kicsit lassabban reagálta le mint a Gyalu. Ő is fogott és támadott,de nem volt benne akkora hév mint a Gyaluban. Nem volt rossz vagy félős, csak a Gyalu jobb volt, pedig azt hittük, hogy Zsuzsi lesz a jobb.
 
Nagyon örülök, hogy elmentünk és másoknak is ajánlom, hátha utána nemcsak a külsőt nézik, hanem a belső értékeit is fontosnak fogják tartani kutyáiknak. Fontosnak tartanám, hogy a komondor tenyésszemléinket mi is hasonló próbákkal kötnénk össze. Azok a tenyésztők, akik fontosabbnak tartják az ősi komondor értékeket, mint a külsőt, ők is tudnának válogatni a tenyészkanok vagy a szukák között. Azt megígérhetem, hogy én csak kipróbált kutyákkal fogok tenyészteni! Remélem nemsokára a HKK-ban is találkozunk ilyen tenyésszemlékkel mint amilyenen mi is voltunk!
Köszönöm a Kuvasz klubnak a lehetőséget és a baráti fogadtatást! Hatalmas és tanulságos élmény volt!
Kulcsi Komisz Komondor" 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr531224419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása