HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.08.25. 19:24 Kohári Pisti

"...a gabonaszemmel teli meghajlik." 3.

Címkék: étel magyarság komondor mudi márki klára

Nos kettő bejegyzésben is említettem,hogy a közelmúltban volt szerencsém néhány olyan személlyel találkoznom,akikkel beszélgetni,eszmecserét folytatni,egyszerűen csak a saját közegükben időzni,feloldódni szellemi-lelki építkezést jelentett számomra.Időm nem sok van az elmélkedésre,emlékezésre,mégis legalább érintőlegesen meg kell említsem őket,mivel,nem szeretném,ha ezek az emberek,hozzájuk köthető élményeim mások (barátaim,kíváncsiskodó olvasóim) számára nyomtalanul eltűnnének és megosztatlanul csak a sajátjaim maradnának.

Hogy miért kellene megismerni őket?Mert példaértékűek.Szakadjunk hát el a bortól,de ne szakadjunk el a tudástól,az ősöktől örökölt tudástól és méginkább érezzük át,mit jelent számunkra a szenvedély,főleg,ha az kemény munkában nyílvánul meg.Röpüljünk hát szűk,alföldi hazám tiszazugi,majd ceglédi állomása után Karcagra

 

Királytelki Gyergyó komondorom lánytestvére -közülük is a legszebb- Gubanc Márki Klára juhászsarj tulajdona -pontosabban Tibié,de ebbe nem megyek bele... Lényegében komondorjainknak és közvetve Veress Zsolt puli-,mudi-,komondor tenyésztőnek köszönhetjük,hogy "egymásra" találtunk Klárával.Azért merem ilyen bensőségesre festeni ezt a képet,mert az élet sok alapvető kérdésében nagyon-nagyon hasonlóan gondolkodunk,hasonlóan érzünk és azt hiszem -bár én Klárához képest fényévekre le vagyok ebben maradva,de mégis- merhetem azt írni,hasonlóan is igyekszünk,akarunk élni!És ez óriási különbség más hasonlóan gondolkodók és köztünk.Úgy értem,a többség csak beszél valamiről,a "kevesebbség" meg úgy is tesz,úgy is él,vagy ahogy írtam,igyekszik,próbál úgy élni -vállalva a nehézségeket.

Nos,ahogy nagyjából behatároltam,meghatároztam Tálas Laci és Farkas Zsuzsi tevékenységét,mint szőlész-borász és borszaküzletes borszakértő,úgy Klárát azt sem tudom,hol kezdjem meghatározni.Mudi tenyésztő,de közben kecskés,tehenes,juhos,lovas,komondoros sajt,túró és ki tudja mi minden készítő sok generációs juhász családból származó fáradhatatlan,lelkes,úgy mond,személyében testetöltő,megszemélyesülő családi (életforma-) örökség... (Tudom,hogy összetett,de ez nagyjából kifejező is.)

Nem régen Kláráéknál is jártam "átrohanóban",de nagyon örülök,hogy invitálásának végre eleget tehettem.Villámlátogatásomkor már nem láthattam dolgozni mudijait -akiket egyébként minden egyéb állattal egyetemben névszerint,egyenként bemutatott nekem- mivel a legelőről éppen beérkezett fejéshez,abrakoláshoz minden jószág.Ugyanakkor gyors ízelítőt kaptam egy irígylésre méltó,tartalmas,liberalizmustól,médiafüggőségtől,álértékek "vallásától" és ősi jelképek érdemtelen,álszerény mutogatásától mentes életformából,mely szerint élni érdemes,értelmes,és példaértékű!

Pillanatok alatt megtudhattam Klárától,hogyan lépjek tovább friss sajt készítési alaptudásomon és mit tegyek ahhoz,hogy a kemény sajtok világa felé kacsintgathassak.(Ezt ezúton is köszönöm,jelentem,elkészültek az első likacsos félkemény-kemény satjaim.) Arról nem beszélve,hogy olyan kecske sajtot és juhtúrószerűséget kaptam ajándékba,melyek elkészítésének tudományához Klára örökségként jutott,ahogy mindahhoz is,amit nagyapja,Márki Elek juhászmester és az ősei hagytak rá.Hihetetlen és csodálatos.Tanulságos elolvasni azt a pár oldalt,amibe nagymamája generációk tapasztalatát sűrítette bele és ezt tálcán,azaz a világhálón nyújtja át nekünk!Köszönjük!

Nos,mit mondhatnék hölgyek,urak?Szerénység.Alázat.Áldozat.Ahogy Márki bácsi mondta:

"...csak az üres kalász tartja fel a fejét,a gabonaszemmel teli meghajlik."

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr521323659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karchasz 2009.08.26. 17:29:11

Két dolgot jegyeznék meg: 1. Tőled ezt várom (értékekre fölhívod a figyelmünket), ha így jobban tetszik elvárom:).
2.A fényképezőgépet ha már megvetted, hord magadnál. nekem mindig a kocsiban van.

Kohári Pisti 2009.08.27. 08:58:03

@karchasz:
:)
Akkor,azon túl,hogy megköszönöm hozzászólásod,két dologgal reagálnék:
1.Köszi!
2.Imádom a szöveged!
Ja:nincs fényképezőgépem... :(
süti beállítások módosítása