HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2008.11.04. 14:24 Kohári Pisti

Tele a padlás BMV-vel...

Címkék: kép étel laci bácsi

Nem tudtam,hogy ilyen kimeríthetetlen tárháza van a Bele Minden Vackot gasztronomóiai irányzatnak,de azért sejtettem.Így simán belevágtam egy nagyrészt maradék fagyasztott pulyka darabokból készítendő "tepsis hús" elkészítésébe...

Az úgy volt,hogy családom egyik ága messzibe csúszott kirándulásról igyekezett hazafelé,és gondoltam,egy kis hazai ízzel illene várni őket.Gyorsan ki lett találva a "tepsis hús" gondolata,csakhogy!Csakhogy tepsis hús mint olyan,csak az én családomban létezik vagy 4 verzióban,és szombati működésemmel ez máris 5-re bővült,tehát:tepsis hús,mint olyan,önálló,magában helytálló kifejezés,azaz konkrét étel kifejezésére szolgáló meghatározás,ezúttal végérvényesen megszűnt létezni,de tepsis hús,mint olyan,összetett,variábilis,agynak és kéznek egyaránt nagy-nagy szabadságot biztosító sac/kb-s meghatározás még erősebb létbiztonságot élvező kifejezésként megszületett,jelentem:létezik és tessenek vele élni!!!!

A fejemben kevergő teendők kusza repkedése -mint pl. tepsis hús készítés,fagyasztó tartalma,répa felszedés a kertben stb.- végén "hamar" a konyha pulton landolt egy pulyka darabokat tartalmazó,répás,borsós,szalonnás,"gyorsan" a sütőbe bedobható BMV tepsis hús... (Azért a gyorsaság az első lépésnél csorbát szenvedett,hiszen előpároltam a pulykát,nehogy ne legyen a végén jó porhanyós.) Aztán a Laci bácsiék féle sertés zsírral kikent tepsi aljába -mi mást,mint- Laci bácsiék féle szalonna "csíkocskákat",burgonya karikákat,répaszeleteket,a fagyasztóból előkapott maradék borsót,pulyka hátat,szárnyat,nyakat,majd megintcsak aprócska szalonnákat rétegeztem,és jól befedtem alufóliával.A fűszer mindösszesen só,bors volt,illetve a húsra egy kis olasz fűszerkeverék került Kotányiék jóvoltából.A nem túl hosszú párolás után jó darabig sütöttem az anyagot,hogy azért -ahogy nem tól kifinumolt közegben szokták mondani- színe,szaga,íze legyen az anyagnak.

Állítólag lett:vasárnap este gyorsan lecsúszott a vackos tepsis hús -ha igaz:maradékot nem láttam...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr46749360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása