HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.01.14. 15:49 Kohári Pisti

Soha rosszabb év végi ünnepeket -alkotások

Címkék: kép 2006 szekszárd olaszrizling balatonboglár kékfrankos heimann étel bor légli

Úgy döntöttem lezárom év végi étel-ital élményeink beszámolójának tárházát,pedig tudnék még ezen kívül is mesélni,azonban lépnem kell sürgetőbb,komolyabb és főleg komondort érintő kérdések felé.A környezetvédelmi- és gazdasági világválság problemítikájáról nem is beszélve!

Az ünnepek alatt volt szerencsém alkotásokat élvezni és az alkotás örömét élvezni.Igazából nem posztolok ide minden ételkölteménynek nem,de kreatív,iziben összedobott,mégis átgondolt alkotásnak már nevezhető gasztronómiai halálugrásomat,most ezt mégis bedobom a közösbe.A borokról nem is beszélve,hátha elszaladtok egy-két palack élményért,hogy megízleljétek Bacchuss rímfaragásnak eredményeit!

 

 

 

Tehát egy "sárgahüvelyű sertéslány paprikásan" fantázia nevű szösszenetet készítettem,persze abból ami volt otthon -kolbászt direkt nem tettem bele,nehogy galiba legyen az elnevezésnél... Amúgyis,egy ideje nem teszek fel minden bmv alkotást,nehogy az a vád érjen,hogy én csak ilyen minden vackot beledobálós kajákat vagyok képes az asztalra tenni...pedig,egy hihetetlenül ízletes olajbógyós rizst is alkottam az ünnepek alatt,mivel Karácsonyra,István napra meg mit tudom én mire több kedves hozzátartozómtól is olivabogyót kaptam ajándékba.Ezúton is köszönöm!

A sertés comb szeleteket előbb megpároltam,hogy ne sokáig kelljen tökölni vele,majd egy paprikás alapot készítettem,amiben jól megforgatva és -lévén szó paprikásról- viszonylag sok vízzel felöntve tovább pároltam a hús szeleteket.Aztán,én sokkal a vége előtt beletettem a fagyasztóból előkerített sárga hüvelyű zöldbab maradékunkat.Persze,aki nem akarja szétfőzni benne,és a szaft részévé tenni a sárgahüvelyű zöldbabot,az inkább csak kevéssel az elkészülte előtt adja hozzá,hogy jobban érvényesüljön a zöldbab.Természetesen semmi humbuk nem volt,só,fekete bors őrölve,illetve egy kevés zöldség zöldje,majd a vége felé 3 gyönyörű paradicsom.Kérem tisztelettel,az őrölt piros paprikám egyenesen from Szeged,háztól,hihetetlen minőségben -mondanom sem kell,hogy feleannyit érdemes felhasznélni belőle,mint az átlagos,mondhatni bolti minőségből... Ennyi.Igen ízletes lett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább lépve az ünnepi forgatagban elő kell vennem egy újabb Heimann dicséretet:2006-ból fogyasztottam egy szekszárdi kékfrankosukat.Elsősorban nem a fajtajellegessége miatt,azaz pontosabban fogalmazva,a tartásban jelentkező kékfrankosság mellett,sokkal inkább a termőhely,Szekszárd megmutatása miatt kell,hogy elővegyem és méltassam,ajánljam.Illatos,izgalmas,a pohárban tetszetős színnel,mozgással megnyílvánuló,szájban pedig egy korty Szekszárddal és szép lecsengéssel,semmi tannin-,vagy savkönyököléssel tolakodó érzettel!Remek kékfrankos,remek alkotás a termőhely méltó bemutatására!Köszönjük!

 

 

Alábbi balatoni alkotás pedig az olaszrizlingek -nem mondom,hogy- ne továbbja,de egyik legelegánsabb példánya.Légli Ottó nevét ritkán említjük,de ez csak azért van,mert korántsem hanyagolandó műveit áruk miatt ritkán emelhetjük szánkhoz!Ez az enyhe ásványossággal,igen komoly tartással megáldott,amúgy nem a megszokott fajtajellegességet mutató,úgy értem,nem a könnyedebb,hú de olaszrizlinges verziót hozó tétel,a nagy olaszrizling álmok felé mutat.Ha valaki még tud szerezni,az akkor tegye meg,ha a nagy magyar fehérek oltára felé igyekszik alázatteljes,megfontolt lépteivel!De kár,hogy nem fogyaszthatom többször ebben az életben...

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr24877523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karchasz 2009.01.14. 18:09:39

Kicsit ünneprontó leszek, de itt talán megoszthatom veled, és az olvasókkal a bosszúságomat. Tegnap du. ejtettük meg a szokásos "nagybevásárlást" ezuttal a madaras tescoban. Élelmiszert én csak magyart veszek, már amit termelnek itthon, mert pl olívaolajat meg csak görögöt, de ezt most hagyjuk. Szóval kellet nekünk konzervkukorica. Volt 3 féle mindegyik 340 gr-os az egyik www.bonduelle.com/ terméke volt 105 Ft áron, a másik ugyanennek a cégnek a nagykörösi gyárban készült terméke 189 Ft/doboz, a harmadik itt készül nálunk, www.univer.hu/companies.php?cid=5 ára 240 Ft/doboz. Én azt gondolom, egy istenverte doboz kukoricával olyan nagyon nem lehet bűvészkedni. De akkor mi kerül a hazaiban majd 2,5X többe? A lokálpatriotizmusom nem volt elég erős, így a nagykőrösi cég terméke került a kosarunkba 189-ért.

Kohári Pisti 2009.01.18. 12:27:42

Szia Lali!
Mindenek előtt ezer bocsánat,hogy csak most jövök,de amikor elször olvastam a kommented,egy percem nem volt reagálni,azóta meg nem jutottam el újra idáig.Szóval,bocs,hogy csak most jövök!

Részemről nem vagy ünneprontó,hiszen amit írsz,az a valóság maga.Sajnos,mindennapos az is,hogy sokakat nem érdekel,hogy hazai termék legyen,amit vásárolnak,sokak pedig nem tehetik meg -mégha érdekli is őket az eredet- hogy válogassanak: a legolcsóbbat vehetik meg,beltartalmi értékek követése nélkül és kész.

Amúgy meg a módszered elnézve,valami hasonló logika mentén nagyon-nagy valószínűséggel,én is a "középsőt" választottam volna.

No,de a lényeg!Mi készült a kukoricából,vagy mihhez kellett?

karchasz 2009.01.19. 08:22:14

Én csak így natur fogyasztom, akár a dobozból is, de egyébként összezagyválják salátának, párolják, vagy mi a fenét csinálnak vele köretnek. Néha meg pizzára kerül.
süti beállítások módosítása