HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.05.14. 06:13 Kohári Pisti

Sonkás brokkoli saláta összesütve

Címkék: kép étel

Ahogy nézem,nagyon régen passzintottam ide -nagyképűen- "gasztrósnak" nevezhető képes élménybeszámolót.Ez nem azért van,mert nincs témám,hanem azért,mert nincs nálam "fényképezőgép",amikor pillanatok alatt eltűnik a bendőkben az órákig varázsolt téma... Néhány hete azért egyet csak elcsíptem.

Hogy minek nevezzem,fogalmam nem volt.Gondoltam rá,hogy legyen "Hogyis hívjalak?",vagy "Minek nevezzelek?" vagy valami hasonló semmitmondó neve,mondjuk az elcsépelt "módra" végződéssel -esetünkben Pengyomhegyi előtaggal... Úgyhogy addig agyaltam,hogy a mindennapokból vettem a "sonkás brokkoli saláta összesütve" kifejezést.Ebből a mindennapi és tartalmáról valamit el is áruló kifejezés a sonka,és a brokkoli,na meg a nem mindennapi összesütött,és a semmit,vagy nagyon keveset eláruló saláta... Inkább kifejteném.

Szóval,édesanyám hozott egy adag -mégha nálam a piaci beszerzés is a preferált- fagyasztott brokkolit,hogy majd ő alkot.Aztán úgy alakult,hogy a napon,jó levegőn valóban sikerült anyukámnak alkotni egész nap,csakhogy a konyhában meg haldokolt a fagyós broki,addig-addig,hogy estére rám maradt a betervezett alkotni vágyás -valljuk be,nem is annyira- kényszere.

Persze,jött az édesanyámtól egész életemre útravalóul kapott alapszakácskönyv tartalomjegyzékének fellapozása,hogy azt mondja 1. oldal:Mi van itthon?És már pillanatok alatt párolódott egy kevés nagy karikára szeletelt burgonya,répa,majd a vége felé a reinkarnálódó brokkoli.A főzés után egy üvegtálat kikentem olivaolajjal,alulra a főtt burgonya szeleteket,rájuk a répa karikákat,majd az apróra vágott kötözött sonkát tettem egy,vagy két kishengeres befőttesüveges olajbogyóval és brokkolival vegyítve.Egy kevés Kotányi őrlőmalmos olasz- és francia fűszerkeveréket tettem rá,de tényleg keveset.Ezek tartalmaznak sót is,ráadásul én az ilyen befőttes olajbogyóval készült ételeket óvatosan szoktam sózni,ezt például annyira óvatosan,hogy semennyire...

A sütéshez nem tettem rá alufóliát,hiszen mindent előpároltam,hanem valóban csak sütöttem.A képen látható gusztusos paradicsom karikákat a vége előtt X perccel tettem rá,hogy azért valahogy mutasson is... Az igen gyorsan,kapkodva,mobiltelefonnal készített képek nem adják vissza a mutatósságot,de talán a "kapósságot" igen.

 

(Megjegyzem,ha valaki nem kíván fűszereset enni,csak amolyan "naturális" ízekre vágyik,az ne fűszerezzen.Isteni lesz úgy is!És elnézést,de az étel elfogyasztásához kapcsolódó borra,hogy egyáltalán volt-e,vagy sem, nem emlékszem... A kánikulában egy jól behűtött zamatos balatoni,vagy szekszárdi rosét ajánlanék a 2008-as évjáratból.Más tipp?)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr601119368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása