HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.09.14. 05:34 pardi norbi

Szombat esti meglepetés

Címkék: olaszrizling badacsony villány bor 2007 2008 kékoportó szászi endre pardi norbi lelovits tamás

 

            Rendszeres családi programunk az -általában főzéssel is egybe kötött- szombat esti közös borozgatás. Ilyenkor gyakran már ismert borokat iszogatunk (így kizárjuk a nagyobb csalódás lehetőségét), vagy kísérletezgetek számomra ismeretlen nedűkkel (ilyenkor lehet némi koppanás). Igyekszem feltérképezni az 1000-2000 forintba kerülő magyar borokat és nem könnyen, de azért néha bele lehet szaladni egy-egy kiváló borba ebben az árkategóriában is (igen, sajnos nem gyakori, hogy ennyi pénzért remek borokat ihatunk, sok a korrekt bor, de én ennél többet várok). Ezért is volt meglepetés számomra, hogy a legutóbbi szombaton rögtön két szépséggel is találkoztam.

 
            Elsőként egy fehéret pukkantottam, mégpedig Szászi Endre 2007-es Szigligeti olaszrizlingjét. Nem egy olcsó borocska (1700 HUF volt anno itten), de mint kiderült, árában van. Halványsárga szín. Az illatával nem tudtam betelni: réti virágok, kicsi széna és persze a Szentgyörgy-hegy kövei. Pár percig csak szagolgattam, mire végre bele mertem kóstolni. Ennek a félelemnek van alapja, mert sajnos gyakori jelenség, hogy egy kiváló illatú bor szájban nagyon keveset nyújt. Itt ez nincsen így: az egész szájat betölti a korty, kevésbé gyümölcsös, mint inkább minerális és nagyon hosszú. Savkészlete mesés. Igencsak tetszett. Úgy nézem, hogy sajna a 2007-es már elfogyott, az egy évvel későbbit meg nem kóstoltam még, de az előzőek fényében gyorsan sort kell rá keríteni.
 
            A második meglepetés Lelovits Tamás fiatal villányi termelő 2008-as kékoportója volt. Még fel sem ocsúdtam az előző bor keltette élményből, amikor már a poharamban volt ez a szép nedű. Rubin szín, illata frissen zúzott meggyre emlékeztet leginkább. Az íze meg szintén tipikusan oportósan gyümölcsös és selymes és csúszik, de nagyon. Semmi csatornaszag, semmi brett meg istálló. Kevés tannin, jó savak, közepesen hosszú utóíz. Nagyon tetszett ez is, de éltem a gyanúperrel, hogy rajongásom egyik oka az, hogy a rizlingből megittam már pár pohárral, így nem tudom objektíven megítélni az oportót. Ezért mindkét bort elraktam vasárnapra. Vasárnap este legalább olyan jó formában volt mindkettő, nagy örömömre. A Lelovits bor itt kapható, igen baráti áron (1200HUF).
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr201374858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása