HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.01.06. 15:29 Kohári Pisti

Karácsonyi NAGYbeszámoló

Címkék: 2006 szekszárd tokaj furmint villány takler vesztergombi cuvée sebestyén heimann sopron weninger szepsy bor konyári günzer pardi norbi

Nagyon úgy fest,hogy nem csak nekem akadnak gondjaim,azaz bepótolni valóim az élménybeszámolókat illetően... Így van ezzel jó barátom,Norbert von Pardi "is" from Sunshine City/Town of Sunshine... Élvezettel olvasom egy nagy reményű évjárat nagyreményű nagyágyúinak kóstolási jegyzetét.Tegyétek Ti is!Köszi Barátom!

 

Karácsonyi ajándék
 
 
Van egy elmaradásom, amelyet feltétlen pótolni akarok, csak az ünnepek alatt valahogy sosem akaródzott erről írnom. A Bortársaság szegedi boltja tartott egy szűkkörű kóstolót karácsony előtt (köszönet érte), ahol drága borokat kóstoltunk. Szándékosan nem mondom azt, hogy nagy borokat, mert egyik-másik árához képest nálam nem ütötte a mércét. Összességében azonban nagyon jók voltak a borok, egyik-másik zseniális. Egy részüket valószínűleg meg sem kóstoltam volna, ha most nem adódik rá lehetőség, mert a 10000 HUF feletti borok már nem nekem készülnek. Sajnos…
 
Szepsy: Úrágya furmint 2006. No comment (persze abszolút pozitív értelemben). Nemrég írtam erről a csodálatos borról, a véleményem azóta sem változott meg róla, legfeljebb pozitív irányban. Áradó harmónia, csodálatos összetettség, részletgazdagság. Nagy bor. Ha itt véget ért volna a kóstoló, már akkor is hálát rebeghettem volna a lehetőségért. Az egyetlen fehérbor volt a sorban.
 
Heimann: Barbár 2006. Ha értesüléseim helyesek, akkor ez a bor a 2006-os évjáratban a minden évben megszokott Stílusgyakorlat helyett van. Merlot, C. franc, tannat és kékfrankos házasítás. Meglepően világos szín: halvány rubin, dehát ez nem probléma ugye. Tipikusan szekszárdias illat: fűszeresség minden mennyiségben. Emellett azonban ki kell emelnem a rendkívül kultúrált hordóhasználatot, és a rengeteg gyümölcsöt is. Ízben sajnos csalódást okoz: hozza az illatban felfedezett jegyeket, de picit nagyobb testet, több húsosságot vártam. Szerintem ha koncentráltabb lenne, akkor lenne igazán komoly bor. Mindamellett szép bor, hosszú utóízzel.
 
Sebestyén: Grádus 2006. Az a helyzet, hogy eddig sem voltam Grádus-rajongó, ettől a bortól sem dobtam hátast. Merlot, C.sauvignon és C. franc alkotja. Szép sötétbordó színű bor. Illata nagyon visszafogott (bár dekantálva nem volt ez a tétel, jó ideje felbontották kóstolás előtt): némi feketebogyóst, meg hordóból származó jegyet ki lehetett belőle szedni, de azontúl nem sokat, hacsak nem a magas alkohol okozta csípősséget. Ne értse félre senki, nem azt vártam, hogy orrba vágjon az illat, amolyan újvilági módon, de én tényleg meg kellett feszítsem magam, hogy némi illatjegyeket találjak. Az ízkép már biztatóbb egy fokkal, az illatban talált jegyek köszönnek vissza intenzívebb formában, itt nem éreztem soknak az alkoholt, viszont számomra sok a tannin. Szép bor, de 6000 HUF szerintem sok érte.
 
Weninger: Cabernet franc 2006. Világos rubin szín, illatában a fűszerpaprikásság dominál némi gyümölccsel kiegészülve, a csillámpalát csak nagyon enyhén érzem (lehet odaképzelem). Jó hordóhasználat. Ízben kellemes fűszeresség megy végig, de ezen túl nem sok jegyet tudok említeni, sajnos. Jó koncentráltság, megfelelő savak, de valahogy szétáll és nagyon egysíkú most ez a bor. Jelenlegi állapotában (és főleg több, mint 10000 forintos árához képest) nagy csalódás. Szerintem sokkal jobb lesz pár év múlva, most nem ajánlom fogyasztásra, akinek van belőle tegye el. Tapasztalataim szerint a Weninger borok nagyon jól bírják az időt.
 
Vesztergombi: Csaba cuvée 2006. A szekszárdi pince csúcsbora, klasszikus bordói házasítás. Sötét szín. Már most remekül integrálódott a hordó: jelen van, de csak kiegészíti a gazdag gyümölcsösséget (elsősorban feketebogyósok). Íz és illat összhangban, megfelelően koncentrált, szép tétel. Már most is jól iható, de gazdag savkészletének köszönhetően érdemes még ezt is eltenni. Valamivel több, mint 7000 HUF, ami magyar viszonylatban reális ár ezért a borért.
 
Takler: Primarius 2006. Taklerék csúcsmerlot-ja. Nagyon sötét színű bor. Rendkívül gazdag, merlot-s, meleg illata van: fűszeres, gyümölcsös, nem éreztem soknak a 16-os alkoholt sem. Teljesen kitölti a szájat, minden zugába eljut gazdagsága. Nagytestű bor, elegendő savval, szép tanninokkal. Nem szabad melegedni hagyni a bort, mert a magas alkohol miatt likőrössé válik, ami nem tesz jót az összképnek. Nagyon tetszett ez a tétel, bár megkérik az árát (kb. 12000 HUF), ha valaki megteheti vegyen belőle, tudom ajánlani.
 
Günzer: Ördögárok 2006. Számomra az est pozitív meglepetése. A sokat emlegetett Ördögárok dűlő terméséből készült bor, merlot, c. franc, kadarka alkotja. Gyönyörű, szegfűbors vezette illat és íz. Szájban selymes (de nem lágy), tanninjai bársonyosak. Ritka jól sikerült bor na…Egyéniségnek tartom, és bár nem vagyok egy Villány-rajongó ez a bor nagyon tetszett. Ráadásul 7000 forint körüli árával még túlértékeltnek sem mondanám, ami szintén ritka dolog egy villányinál.
 
Konyári: Páva 2006.Ez is a bordói fajtákból áll. Szerintem elérték vele amit akartak:sok jó Konyári bort ittam már,de ez igazán különleges.Nem is részletezem hosszasan.Számomra harmónia minden szinten,az egyetlen negatívum,hogy picit édes,ami nem bántam volna,ha kimarad.Amennyiben valakinek van rá 12 darab ezrese,akkor ebből is vehet nyugodtan.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr58861525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása