HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.08.04. 20:29 Kohári Pisti

Tejfölös mediterránsaláta

Címkék: kép 2006 olaszrizling figula étel bor

Saláta,mert lényegében az olivaolajon csak növények vannak párolva,aztán ez mégiscsak mediterrán,mert jórészt -azaz a fő növény,padlizsán esetében- "olyan" délies növényről van szó,aztán tejfölös is,hisz egy jó adag tejföllel kell összekeverni az egészet a végén.

Amúgy csak padlizsán salátának ismertem meg.Hogyan?

 

 

 

 

Kedves középiskolai tanárunkat igyekszünk Norbi barátommal minden évben meglátogatni,és ez mostanában valahogy nyárra sikeredik.Idén is így alakult,és mint mindig,házigazdánk kedves családjával mindig megtisztel minket néhány finom fogással.Ezúttal jó fűszeres,grillrácson sült hússzeletek vártak minket párolt borsóval és ezzel,azaz azzal az eredetileg fokhagymás tejfölös padlizsánsalátával.(Lényege,hogy olajon megpárolt padlizsánt keverünk össze fokhagymás tejföllel -azt hiszem,Tanár úr lilahagymával ágyazott meg a véletlenségből meghámozott zöldségnek... Remek volt,illetlenül,de eltüntettük.)

Nos,valamelyik este akadt otthon néhány padlizsán,meg egyéb,így elengedtem fantáziam,és mertem nagyot alkotni -az álmodozás nem kenyerem,hozzám tettek illenek,így este tíz óra körül alkottam egy -esetemben nem szokatlan módon- lényegében,bmv salátát.

 

 

Egy-egy fej apróra vágott lila- és vöröshagymát tettem oda olivaolajra kettő darab közepes,feldarabolt padlizsánnal (hámozás nélkül!) és egy kisebb felszeletelt uborkával -olyan kovászosuborkának valóval,amit el lehet hagyni,nem alapfelszereltséghez tartozó,de ott fonnyadozott egy maradék a hűtőben.Sóztam,fehér borsoztam és ahogy fonnyadt,közeledett a vége felé,belezúztam 3 gerezd fokhagymát,majd félbevagdosott -ezúttal paprikával töltött- zöld olajbogyót kevertem még bele és egy komolyabb összerottyanás,valamint ínycsiklandó fokhagymás illatozás után elzártam a gázt.Összekevertem az egészet fél liter tejföllel és kihűlés után már ízlelgettem:isteni volt.

Mint a képeken látható nem akármit,egy savgerincével,üdeségével,virágosságával tökéletesen passzoló Figula Sóskút Olaszrizlinget kóstoltunk hozzá 2006-ból.Remek párost alkottak,egyik jobban tolta magaelőtt a másikat,mint a másik az egyiket... -ha létezik ilyen értelmes kifejezés.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aki fokozni szeretné a mediterrán jelleget,fűszerezze bazsalikommal,oregánóval és tuti emeli a mediterrán íz hatást.Ennyi fokhagymával éppen pikáns,nem túlzó,természetesen ez is ízlés szerint fokozható.Az egész -nem tévedés,pucolás,párolás,keverés- 30 perc alatt meg volt,persze az én tempómban:este tíz körül nem mindegy.Hidegen fogyasszuk!

Irány a konyha!Merjünk szabadon alkotni!Megéri.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr681287658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása