HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2008.12.29. 12:59 Kohári Pisti

Ilyen év volt 2008 Pengyomhegyen -képekben 2.

Címkék: kép időjárás kutyakiállítás komondor mangalica mudi pengyomhegy tenyésztés tb nóra

Mint azt jeleztem,egy kis számvetést tartok,mivel ez a rendje az évvégéknek.Nem azért,mert akkor a jövőt tiszta lappal kezdhetjük!Nem-nem,szó nincs erről.Ami megtörtént,megtörtént,azt nem lehet meg nem történtté nyílvánítani mondjuk 2009-től... Sokkal inkább okulni kell a történésekből,hogy az előző évi tapasztalatokat beépítsük mondjuk a 2009-es,azaz a jövőbeni tetteinkbe.Persze,csodákat nem tudunk tenni,de változni,jobbítani,tetteinkre nagyobb gondot fordítani,megfontoltabbnak lenni lehet.Adott a lehetőség.Önvizsgálat,fegyelem és akarat kérdése.

Pengyomhegyen a kutyákról szólt a 2008-as év.Kajszi jött,majd ment,aztán Cinci is megérkezett -és éppen most is úgy csaholja a gyarapodó szőke mangalicákat,hogy mindjárt megyek és eggyel odébb csukom,ne zaklassa a cocákat.

 

Kajszi tenyésztője igen korrekt magatartásról tett tanú bizonyságot:Kajszi helyett felajánlotta egy,a tenyészetéből származó újabb komondor választási lehetőségét,bármelyik alomból.Így jött hozzánk Rosszka.Mondanom sem kell,hogy nagyon gyorsan a szívembe lopta magát.

Alig 2-3 hónaposan fogta magát és érkezésekor azonnal beballagot a mázsás disznók karámjába és úgy álldogált felemelt farokkal,mintha csak azt mondaná:"No gyerekek!Megjöttem.Jó lesz,ha figyeltek." Kajszi az első pillanattól kezdve bejárt a disznókhoz,a vályúból együtt nyalakodott a moslékból,ahogy kell,néha a kukoricát is elropogtatta,csak úgy lazaságból,mintha csak nekem mutatná:"Én gazdám,ha ezen tartanál sem pusztulnék meg.Mit nekem korszerű takarmányozás." Úgy viszonyult a mangalicákhoz,mint falkatagokhoz,akikkel azért kicsit vigyázni kell,agyon ne nyomják... Cidriztem is eleget,de bezárni nem akartam Rosszkát,mert az nálunk és komondoréknál nem járja.

 

 

Rosszka nem olyan volt,mint Kajszi.Rosszka nem ült le gondolkodni,hogyan jusson át mondjuk egy előle elzárt területre és belássa,hogy nem fog menni,vagy ki lehet kerülni az akadályokat.Áááá,nem.Rosszka inkább el kezdett ásni,kaparni,rágni,neki menni,hogy elérje amit akar.Nem bántam,mert valamiért ez a jellem is tetszett.Konok volt,de csak amíg oda nem szóltam,hogy "Rosszka!Az anyád úristenit!Mit csinálsz?".Imádni való volt.Mindig tettre készen,szívósan.Egyik komondorról sem hallottam,hogy ne bírná a zord időjárást,de már 6 hónapos koráig is a szakadó esőben,hóban is bőrig ázva kint állt a kerítésnél és figyelt,ha kellett ugatott,de olyan is volt,hogy az esőben is csak egy általa kapart mélyedésben éjszakázott egy bokor alatt.Szívós volt na.De legnagyobb pechemre foghiányos.Ő jobb felső P3 problémás.

 

Először úgy volt,hogy egy telephelyre kerül birkák mellé.Aztán megtudtam,hogy a telepen veszett róka gyanúja áll fenn,így a telepvezető javaslatára "ideiglenesen" egy jó komályához vittük.Egy kis falu apró gazdaságában,korábban kuvaszt tartó gazdálkodónál talált új otthonra.Mondanom sem kell,hogy máris imádják,és eszük ágában nincs megválni tőle,ha elmúlik a veszettség veszély,akkor sem!Megértem őket:nyájcentrikus,születetten jószágok közé való!

A tapasztalatom,pedig csak nő és egyre csak nő.Ha én egy kutyát elsősorban tenyésztésre veszek,akkor az,ha nem felel meg az elvárásomnak,sajnos nem kosztolhat tovább nálam!A tapasztalatom szintén nőtt egy-két 2008-as kutyakiállításon is.

Idén többnyire kirándulni,vagy mondjuk beszélgetni mentem a komondoros és mudis ringhez.Nem sok helyre mentünk,de a Kalocsa CAC fiatal kanjainak felvonulása,a jászberényi Deák Orbán Emlékkiállítás komondor létszáma,a debreceni éjszakai CAC bírói meglepetései,illetve a debreceni CACIB első napjának élménye bennem él,melyek egy részéről van néhány képem.Amit sajnálok,hogy más program miatt nem jutottam el Parádra,az első Palóc Kupára.No,majd a másodikon igyekszem megjelenni -bármikor is legyen.

Nos,volt egy Európa Kutyakiállítás is.Erről Korózs Gábor,mint a szervezők egyik tagja -vagy inkább,ha jól értettem érdi beszámolójából,egy apró láncszeme- azt mesélte,hogy "kifelé" nagyon jó visszhangot kell "csinálni"!Marketingelni kell na,mint állat,mert lesz itt még világméretű kutyás esemény és ahhoz jó visszhang kell.A hibákért majd később kell felelősöket keresni,de kell keresni -ha valóban akar majd valaki világméretű kutyás eseményt rendezni Magyarországon,kevesebb hibával,több tapasztalattal,nagyobb odafigyeléssel...összegzés,számvetés,önvizsgálat...mintha már említettem volna.De papíron jó volt na -tisztára,mint "a" tenyésztésben...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tehát,nézelődöm,hallgatok,tanulok,ellesek ezt-azt és közben gondolkodom,de csak arra jutok,amit drága,rutinos kőműves-ács mesterem,Józsi bácsi mondogat egy-egy nehezebbnek ígérkező fogás,művelet előtt:"Pistikém!Az élet egy nagy lutri.Hát nem így van?" Aztán én nem szólok semmit,hiszen ezredszer ejti el ezt a poent és igaza van,de én túráztatom,úgy is élvezi,így kénytelen még hozzá tenni:"Pistikém!Mond azt,ha nem így van!"

Állj!El a kezeket a távirányítótól,azaz egértől és minden egyéb elnavigálást segítő eszköztöl:még jövök!Nem múlt el 2008.Még nem és Pengyomhegy tartogat érdekességeket 2008-ból.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr69846808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása