HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2009.03.26. 18:41 Kohári Pisti

Baliházi KOMONDOR Tenyésztés

Címkék: kép kutyakiállítás komondor nagy zsolt pásztorkutya tenyésztés

 

 

 

 

Nagy Zsolt barátomék Baliházi Komondor Tenyészetében eljött az I és a J alom ideje,melyek kapcsán megkértem Zsoltot,meséljen egy keveset róluk. Arról,hogyan jut el az ember egy rakat kis komondorig?Nos,az út rögös,mivel -mint általában az élet minden területén- itt is,maga az élet a forgatókönyvíró.Persze,semmi gond,ha a "váratlan" helyzetekre is van tervünk.Lássunk egy kis tenyésztési "filozófiát" a valóság talaján "tárgyiasulva"... Köszi Zsolt!

 

 

"Ugye, emlékszel még régebben, jó pár hónappal ezelőtt kérdezted, hogy Huncit kivel szeretném fedeztetni? Már akkor két nevet vetettem fel neked, Ajtonyét, és Cárét.

 
Első olvasatra mindkét kutya neve ismeretlenül hangzott neked, és biztos vagyok benne, hogy az állományt kevésbé ismerőknek is, hiszen egyik kutya sem a kiállítások sztárja.
Viszont, ha megnézzük a hátterüket, rögtön kiderülhet, nem véletlenül szemeltem ki őket. Azonban, nem csak visszafelé kell nézni -bár érdemes- hanem előre is.
 
Érdemes megnézni egy-egy fedező kan kiválasztása előtt, milyen utódokat produkált már, nemcsak ő, hanem esetleg közeli rokonai is. Amellett, hogy az embernek jól kell ismernie a saját vonalát, annak hibáit, nem árt előzetesen feltérképezni a másikat sem.
Ha így teszünk nagy bakot nem lőhetünk, bár a tenyésztés egy másik alapelve szerintem, hogy ne ragaszkodjuk mereven egy elképzeléshez, vészhelyzetre minden esetbe legyen tartalékba is olyan kutya amelyik szóba jöhet.
 
Az „I” (Cár-Csépa), és a „J” (Ajtony-Falat) alom sem így volt eltervezve nálunk, elég sokat is vártam rá, hogy meglegyenek, azonban mindkét kan már régóta fent volt a kívánságlistámon.
 
Ajtony kutya akkor került fel rá, mikor Fésüs Károly kezében a Solti Fesztiválon megláttam Garast. Az akkor még csak négyhónapos kutya az én szememben, a fesztivál legjobbja volt. Bár mondom, nem Falat kutyámhoz lett kiszemelve első körben, de az azóta eltelt időben sem bántam meg a döntésemet. Ajtony kutyával egyébként egy másik vágyam is teljesült, amiről már korábban beszéltünk, vele behoztam a Jászkiséri vonalat, hiszen Ajtony anyja Jászkiséri Kócos Sárkány.
 
 
Falathoz, Karcagpusztai Macit szeretném, vagy szerettem volna, és a jövőben még meg is fogom próbálni de egyenlőre, nem jött össze. Sőt Ajtony csak a harmadik volt a sorban, mondhatni a vész-vész tartaléka. Sajnos Garas kutya már nem él, de testvére Almádi-Hársasúti Gazsi a most hétvégén megrendezett kiskunfélegyházi CAC-on osztály győztes lett, szerintem nem érdemtelenül.
 
A tavalyi Deák Orbánon is feltűnt nekem egy kutya, aki messze fölé emelkedett a fiatal kan mezőnynek. Ő Tuki Floki volt, anyja Cár testvére, a Cafka. Akkor kezdtem el gondolkodni rajta, hogy érdemes lenne behozni. Ezután persze még eltelt jó sok idő, közben más tenyésztőkkel is megbeszéltem elképzeléseimet, és ezek után már úgy gondoltam, hogy Cárt muszáj kipróbálni. Mivel Huncinak még nincs meg a tenyészszemléje, és még fiatal is, hát akkor gondoltam az anyjával teszünk egy próbát.
 
 
Hát nagyjából így alakulnak a dolgok a tervek, és a valóság között. Már most egy sor olyan lehetséges párosítás forog a fejemben, aminek valószínűleg csak a töredéke fog megvalósulni, de a fő irányvonalak már megvannak. Jóval előrébb, minthogy azok reálisnak legyenek mondhatók. Vannak, akik ezen nevetnek is -néha még meg sem született almokból származó egyedeket párosítok össze magamban. Ez még csak hagyján, de már egy valag törzskönyvet is készítettem excellben azzal, hogy mi lenne, ha……
 
A kiállítási eredmények mellett egyre nagyobb figyelmet próbálok szentelni a munkaképességre. Tavaly még, az időközben szintén elhunyt Naphegyi Lafaty Bojtor volt az első számú kiszemeltem. Bojtor kutya volt az első kan eddig, amelyik a Nagy András nevével fémjelzet bátorságpróbán helytállt. Bojtor apja az amúgy sokak által jól ismert Lupényi Avar. Nemrég hívta fel a figyelmem egy tenyésztőtársam, hogy létezik az egyik tenyészetben egy Avartól származó kan kutya. Még nem néztem meg, de idővel sort fogok rá keríteni, és Hunci végül is minden előzetes, jól megfontolt terv ellenére is valószínűleg más férjet fog kapni. Ha sikerül, akkor éppen ezt a kutyát.
 
De így, ha egy kis szerencsével is -ha sikerülne ez a párosítás- minden a helyére kerülne."

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr211027127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása