HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2008.10.14. 12:28 Kohári Pisti

Nem lazsáltunk -Somló,Tokaj,Eger,Szekszárd terítéken

Címkék: kép 2006 2005 2003 szekszárd somló 2004 tokaj eger takler 1999 bor juhász testvérek mád egerszalók royal

Nem szeretem,mikor így összetorlódnak az élmények,mert nincsenek rögzítve -csak a fejben- de beszámolnom meg be kell,mert erre,kell,hogy legyen idő...

A hét vége felé beugrottam Krisztáékhoz egy -hangsúlyozom- egyetlen palack fehérért,sőt egyenesen somlóiért,mert nagyon hiányzik már valami meleg,nehéz,súlyos talaj,pardon,"terroir",kőzet,ásvány na!Volt is egy gyors és olcsó (1.190,- és abból kedvezmény mínusz 250 HUF) kiszemeltem,de ez barátilag kevésnek bizonyult... Kriszta azonnal ajánlott egy hegyaljai száraz furmintot,igaz,nem túl biztató évjáratból,2005-ből,hasonlóan horribilis összegért,mint a somlóit...nem mondhattam nemet.(Jelentem Zsolt,Kriszta jól végzi a dolgát.)

A Somlói Olaszrizlinget 2004-ből őszintén megmondom,fogalmam nincs,ki követte el.Nem azért,mert nem kóstoltam még ilyen cimkés bort -egy ehhez hasonló,de 2003-as furminthoz volt szerencsém- hanem,mert sajnos ritkán is iszom somlait és hát valljuk be,nem éppen Fekete Béla bácsi,vagy Laposa József a kiejtett márkanév... de mi is a név?Én nem láttam a cimkén...

A bor tehát korrekt,enyhe gyanúval,hogy a hordót illene -vagy ha anyagilag megoldható- ideje volna lecserélni... Az ásványok óvatosan,de a hordó árnyéka miatt sajnos nem elegánsan jönnek.Ez már oda való,ahol a Figula alapbor bejött és túl,azaz beljebb kellene lépni.Tetszik,de lehetne jobb is,azaz kifinomultabb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Kriszta által ajánlott tokaji tiszta,egyszerű,enyhén tokajis.Ezért az árért belefér,azaz bárcsak legalább ennyit tudna minden bor 2005-ből...Rendben volt,kezdésnek jó.De azért mi vártuk a tovább lépést -és így senki nem sértődik meg,igaz (Kriszta tényleg jól végezte dolgát).

Nagyot ugrottunk,de nem árban,"csak" minőségben -de ez Eger vs bármelymásikvidék összevetésben egyáltalán nem szokatlan.A Juhász testvérek 2003-as cuvéeje újra és újra csodát mutat.Illata minden,ami egri vörösöktől elvárható,és 5 éves muzeálisba előlépett kora ellenére élénk lila karima,fiatalos lendület,komoly savak,és tartalom.Hosszan.Évek óta.Talán,még sok-sok évig...ezerkét-háromszáz HUF-ért.Ajánlom,de csak komolyaknak,komoly ebédhez,vacsorához,de mindenképpen nagy tervek szövögetéséhez:ez biztosan kitart!

Bár az előbbi bort is ajándékba kaptam,a Takler merlot 2006-ból még szívmelengetőbb ajándék lehet a borízlés határait még csak tapogatók számára is.Szekszárdias izgalom merlot-s lágysággal,tisztasággal.Kérem,ettől a kezdő borozgató is szerelmes lesz,az tuti és beigazolódik,hogy a szekszárdi a szerelmesek bora -csak vigyázat,itt nem beleszerlmesedni a mértéktelen ivászatba,mégha az egy törvényt szigorúan be is tartanánk! Igaz,mindennek ára van,így ennek a szerelemnek is.Ajándékba kaptam,de tudom,legalább 2000 HUF-ot áldozott ezért az ajándékozó,azt kell mondjam,nem hiába:nekem örömet okozott -igaz,neki is...

 

Olyannyira neki is,hogy ha már -széles vállú,csókos nevű Robert Kiss tesóval belehasítottunk Szekszárdba és a határok tapogatása után azok feszegetésébe is,és az IstenBorról is ódákat zengtem neki még szombat este is,leszaladtam ajándékozóm -és saját magam kényeztetésére- aprócska pincémbe egy utolsó palack 99-es Takler Cuvée-ért.De jól tettem...

Lehidalás.Színe jelzi:tisztelet barátom,tisztelet,mi közelebb enged egy majd' 10 éves borhoz -karimája tompa,megtört piros,bizony-bizony haloványba hajlik.Illata érett,mondhatni jó öreg szilvalekvár,majd percről percre étcsokoládé,dohány,kávé,minden,amit Takler mester anno belálmodhatott,vagy ha nem,én most megtszem helyette borának segítségével.Hogy szájban mi jön?Kérem,nem hagy üres zugot,egy milit sem:kitölti az egészet,bejárja egy korty is,hosszan.A sav úgy tart benne az alkohollal összehangban,hogy csalfán azt súgja,nyugi koma,gyere máskor is.Azonban másnap,harmadnap belenyalva be kell látnom:csúcson van és már nem sokáig.Ha csak még egy palackkal hozzájutok,elteszem egy 10 éves magyarok összevetésre,esküszöm!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr32713246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása