HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2008.12.09. 13:24 Kohári Pisti

Szomorú egri bikator kakukktojással fényesítve

Címkék: 2006 2005 2003 szekszárd 2002 eger orsolya takler monarchia bikavér tóth istván thummerer bor buttler st andrea demeter csaba pardi norbi

Kérem,a bor halhatatlan,akarom mondani,él.Tessenek megjegyezni,hogy a bor minden formájában -ha úgy tetszik- egy "Kék bolygó":élőlények élőhelye,így maga is él.Legyen szöllő,legyen must,bor hordóban,palackban,gyomorban,mind-mind a bor élő,vagy élőhely formában.Nos,ennek ismeretében reménykedjünk a lentebb kóstolt egri bikavér nevű borok halhatatlanságában,vagy ne adj isten feltámadásában,mert ez a Pardi Norbi féle egri bikator,bár szép véget ért a kakukk zamatos tojásának köszönhetően,valóban elszomorító képet mutat.Ma.De holnap!!!Hisz a bor él.Köszi Norbi!

Elszomorító egri bikák
 
            Néhány napja szegedi borklubunkkal egri bikavéreknek ugrottunk neki. Mintegy két éve kóstoltam utoljára az egri bikavérkínálat kiragadott szeletét vakon, akkor nagyon meg voltam elégedve. Sajnos most csalódást okoztak, pedig egyrészt szeretem a bikavért (még a jelentős stíluskülönbségek ellenére is), másrészt többnyire jónak mondott évjáratok borai kerültek asztalra, harmadrészt igyekeztünk neves termelők csúcsbikáit összeválogatni. Mindezek ellenére én (és a csapat zöme) csalódott volt a szeánsz végén. Nézzük a borokat emelkedő sorrendben…
 
            Monarchia: Bikavér 2002. Sajnos enyhén dugós volt a bor, így nem lenne fair értékelni. Talán egy éve kóstoltam, akkor tetszett. A jó anyag most is érződik, de a hiba sajnos élvezhetetlenné teszi.
 
            Orsolya: Tehéntánc 2006.  Teljesen másnak mutatta magát, mint amikor nem vakon, a pincében kóstoltam. Az illata még rendben volt, kicsit bőrös, likőrös. Az alkohol picit sok, de még ezt is elfogadtam, bár semmiképp nem erény. Ami abszolút csalódás volt, az íze a nedűnek: rendkívül savas, annyira, hogy már szinte vékonynak tűnik a bor a rendkívüli savmennyiség mellett. Feltűnnek némi gyümölcsök, de elvesznek a savrengetegben. Kíváncsi vagyok pár év múlva mit fog mutatni a bor.
 
            Thummerer: Bikavér superior 2006. Vili papa bikavér reserve-jeiben (2006-tól superior a neve) még nem csalódtam (a sima bikákban annál inkább, de a 03-as egész jó). Nemrég még a 03-as reservet kóstoltam és tetszett, most féltem, hogy ez még fiatal, csak fél éve pihen palackban. Hogy lesz-e jobb, vagy sem, nem tudom, de nem tetszett a bor. Kellemes erdei gyümölcsös, kicsit poros illat. Nem túl intenzív. Szájban támadnak a savak, érnie kell még ennek a bornak úgy érzem. Jelen állapotában nem egy nagy élmény.
 
            Tóth István: Egri bikavér válogatás 2002. Színe sötét rubin, látszik rajta, hogy nem fiatal tétel. Illatában érződik a palackbuké, majd jönnek a gyümölcsök, elsősorban meggy. A hordó tökéletesen integrálódott. Szép bor, de még érhet, a savakban itt sincs hiány. A vége kissé kesernyés, ami számomra nem túl vonzó.
 
            Gróf Buttler: Bikavér 2005. A termelő ellentmondásosságát és a borok váltakozó minőségét már többször említettem. A 03-as és 04-es bika kifejezetten tetszett, ez nem igazán jött be. Illatában érett bor benyomását kelti (pedig azért nem túl idős). Vezető illatjegye a fűszerpaprika (nem néztem, de valószínű cabernet is van benne), ami számomra bikavértől kicsit idegen, dehát ki mit gondol a bikáról. Szájban is cabernet-s, és ami fura, számomra kissé húzósak voltak a tanninok, amit Buttler-borban még nem éreztem. Mindenesetre szép bor, de több, mint 5000 HUF-ért többet várnék.
 
            St. Andrea: Merengő 2006. Nagyon sokfelé dicsérték, engem nemigen vett le a lábamról (sem vak, sem nemvak teszten). Szép bor. Az illata gyönyörű: sok-sok gyümölcs meggyel, némi feketebogyóssal, remek (!!!) hordóhasználattal. Az ízek is hasonlóak, harmonikus, közepesen testes bor sok savval, közepesen hosszú utóízzel. Nagyon túlárazott (9000 HUF).
 
            Demeter Csaba: Bikavér 2003. Érdekes módon Csaba sok 2003-as bora még mindig kapható. Ez is már legalább 2 éve a piacon van, legutóbbi bikavértesztünkön nem szerepelt fényesen. Most viszont remek formában van, hasonlít a legendás 2000-es reserve-hez, ami nagy kedvencem volt jópár éve. Gazdag, kissé likőrös illattal nyit, ami részben a túlzott mennyiségű alkoholnak tudható be. De nem kellemetlen egyáltalán, pláne, hogy csatlakoznak a meggy-vezérelte gyümölcsök is rövidesen. Szájban is összetett a bor: meggy, erdei gyümölcsök, integrálódott fahordó. Közepes test, hosszú lecsengés. Igazán tetszett.
 
            Takler: Szekszárdi bikavér 2006. Hehe. A meglepetés. A kakukktojás. Az égés. Nem mindenkinél, de többünknél ez a bor nyerte meg az egri bikavér vaktesztet. Remek gyümölcskosárral (meggy, málna, fekete bogyósok) találjuk szemben magunkat mind ízben mind illatban. Jó savak, érett tanninok, kultúrált hordóhasználat. Már most is jó, de még pihenhet is akár. Nálam egyértelműen a teszt legjobb bora.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr48812993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kohári Pisti 2008.12.09. 13:38:05

Nos,ehhez iziben reagálnom kell:Takleréknél valami történhetett.

Éppen a 2006-os bikavért nem kóstoltam,de csókos nevű öcsémmel legurítottuk a 2006-os Takler Merlot-t és Cabernet franc-t és szépen meg is emlékeztem róluk,tisztességgel.Amilyenek ezek a borok voltak.Hogy ez a szekszárdon kidomborodó évjárathatás volna pusztán,azt én nem akarom elhinni.Igaz,az ifjabb Taklerek közül a marketing helyet borászattal foglalatoskodó úgy tudom,közelebb lett engedve a pincekulcshoz.

Évjárat,borász,Szekszárd,lehet mind benne van,sőt,én gyanítom,hogy a 06-os Takler borok szerencsés csillagzat alatt születhettek.Ma így érezzük.De mint mondtam,a bor él.Meglátjuk,mi lesz holnap szekszárdiból,Taklerből és egri bikavérből egyaránt.
süti beállítások módosítása