HTML

Pengyomhegyi

Nincs más célom az életben, pusztán annyi, hogy amit gyerek- és tizenéves koromban útravalóul kaptam szüleimtől, nagyszüleimtől, azt megőrizzem, de úgy,hogy ne csak emlékeimben éljen, hanem aszerint is éljek: munkában, tisztességben, őszinteségben, a természet erejének maximális elismerésében.

Utolsó kommentek

  • Kohári Pisti: Szia! Köszönöm az érdeklődést! Ha nem is nálam -de remélem sokáig kitart;) Üdv, ... (2015.04.14. 22:05) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szép estét! :) Bízom benne, és szerintem rajtam kívül még nagyon sokan, hogy ez a blog még újra "... (2015.04.11. 22:46) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Szia. Ezt jó hallani. Készültem egy komoly munkára,és a "kilátástalanság" -ahogy te fogalmaztál a... (2015.04.11. 20:25) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Szűcs Baláázs: Szia! Nem egyedül jöttem el, hanem menyasszonyommal, és együtt is megyünk haza !:) szerencsére m... (2015.04.09. 21:15) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Kohári Pisti: Üdv. Jelenleg baromfik vannak csak az udvarban. Gyopár egy telephelyre került öregségére -a hallój... (2015.04.08. 19:32) Tenyésszünk komondort! 2010 -3
  • Utolsó 20

Címkék

2003 (20) 2005 (30) 2006 (66) 2007 (62) 2008 (28) alom (28) bor (120) család (21) cuvée (30) eger (37) emberiség (21) felelősség (57) furmint (23) hárslevelű (19) időjárás (31) jk gyopár (28) kékfrankos (31) kép (272) kk böske (18) klub (54) komondor (248) kőröstetétlen (22) kt gyergyó (36) kutyakiállítás (31) madár (31) magyarság (45) mangalica (30) mudi (18) nagy zsolt (18) olaszrizling (24) pardi norbi (54) pásztorkutya (32) pengyomhegy (72) rudi petitjean (27) szekszárd (25) tagság (29) tenyésztés (103) tokaj (30) vers (36) Címkefelhő

2008.09.25. 15:49 Kohári Pisti

Elérhető.Iható.Ajándék.... Ajándék?

Címkék: kép villány bock bor 2007 kékoportó

Ha már úgyis a Művelt Alkeszen kalandoztam újra,a nagy magyar fajta felfedezése kapcsán,mint Pengyomhegyi és nem mint anno Művelődő,megemlítem a hét eleji borélményem -pontosabban a hét elején kezdődött,de most is tartó Bockélményem...

 

 

Elérhető ára lehetett,hiszen az ispaban borhetes/-hónapos (?) leárazások vannak és csak sejtésem van,hogy onnan kerülhetett a gyanútlan,jó szándékú vásárló kosarába,feltehetően 2000 HUF alatt... Kettő kemény magyar ropi egy úgynevezett portugieserért.Megfontolandó lenne,ha teszem azt Simon Mágus,vagy a Szomolyai Remete kékoportójáról volna szó.Nem ezekről van szó...

Iható,ha azt veszem,hogy a bontott palackban -melyből első nekilódulásomra kb. 1-1,5 dl-t töltöttem a kép hátterében látható poharamba- szóval iható,ha azt veszem,hogy a visszadugózott palackban maradt matéria 2 éjszaka után ihatóvá vált.Ja,a színe elsőre is mély,nagyon komoly,egy cabernet sauvignon,vagy éjfekete shiraz is megirígyelhetné,ha ez volna a lényeg... Illata?Illata nem volt.Elsőre állati büdös.Nem,nem animális,hanem borzasztó büdös -egy bortól legalábbis.Pedig az én Pengyomhegy lábánál edződött szaglóhámom aztán sokat megélt már,és nem tartom magam sznobnak -nem tehetem meg,hogy az legyek- de ez,komoly kihívás.No,akkor az "illat" is komoly?Ja,csak kicsit másképpen... Az ízeket hagyjuk.Legalábbis az első alkalom ízét,bár a két pihenéssel,szellőzéssel töltött éjszaka utáni ízt is hagyhatnánk,mert nagyon kevés volt.Olyan semmilyen volt.Igen-igen,írják,hogy bársonyos,lágy savak,azt hiszem éreztem is a könnyedséget,ivósságot,de én már amúgyis nagyra értékeltem,hogy csak iható a fene egye meg.Meg is iszom,ha addig élek is!Miért?Nem az alkoholizálás öröme miatt,hiszen az ilyen portéka élvezhetetlen egy nem nagy elvárásokkal,de élménnyel gazdagodásra vágyva kóstoló,fogyasztó borkedvelőnek.

Pusztán azért iszom majd meg,mert azon túl,hogy iható közel 2 rongyért,még ajándékba is kaptam!Barátaim,azaz "Gyermekeim az Úrban":ezt születésnapi ajándékba kaptam!!!Igen.Ajándékba.Persze-persze,borkedvelőnek ne Bock portugiesert ajándékozzunk,kérem -de másnak se... De -mint említettem gyanútlan,de igen jó szándékú- anyósom mire is figyelt?Ne legyen olcsó,de drága se (kevesebb,mint 2000 HUF).Finom is legyen,azaz olyan majdnem nagy (a termőhely OK,Villány,van ám ott jó bor... a termelő OK,nagy név ám a BOCK) és ajándék lesz.Na a BOCK az garancia!

Így gondolkodott szegény ártatlan.Majdnem igaza is lett:elérhető,iható.De ajándékba?

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pengyomhegyi.blog.hu/api/trackback/id/tr10681263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baliházi komondor kennel 2008.09.25. 21:47:58

Szia Pisti,
Sztem igen hamar, nagyon népszerű lesz ez a blog.
Gratulálok, és egyben örülök is neki, annak, h belevágtál ebbe.
És sok sikert hozzá!
Nagy Zsolt

Amélie 2008.10.16. 17:52:19

Ugye ezt azért anyósod nem olvassa?:))
Háát,asszem sokat fogok én itt tanulni,mert a borászati témáidhoz hozzászólni nem nagyon tudok...szégyen,nem szégyen: a nagyszüleim,és az ő szüleik még szőlő tulajdonosok voltak az egri Szépasszonyvölgyben...!:)
süti beállítások módosítása